Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Analiza: post scos la concurs

de Cristian Tanase 17 Iun. 2016 514

Analiza: post scos la concurs
Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant in cadrul autoritatilor/institutiilor publice sau altor unitati bugetare se face prin concurs sau examen pe baza regulamentului-cadru ce cuprinde principiile generale si care se aproba prin hotarare a Guvernului sau alte acte normative specifice.


Vom analiza in acest sens urmatorul studiu de caz: Suntem un institut national de cercetare dezvoltare. In ceea ce priveste legislatia este aplicabil Codul Muncii. La un compartiment este angajat cu CIM pe durata nedeterminata un salariat, in post de sef compartiment. Se doreste scoaterea la concurs a acestui post. In situatia in care se prezinta la concurs si castiga o alta persoana, cum se poate modifica CIM al actualului sef (daca acesta nu doreste modificarea prin act aditional)?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Conform art. 30 din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare coroborate cu prevederile art. 26 din Legea nr. 284/2010, pentru a scoate un post la concurs, acesta trebuie sa fie vacant sau temporar vacant. In aceste conditii, in opinia noastra postul ocupat de o persoana in temeiul unui contract individual de munca pe durata nedeterminata nu poate fi scos la concurs.

In cazul in care contractul individual de munca este afectat de o cauza de nulitate, apreciem ca anterior scoaterii postului la concurs ar trebui analizat acest eveniment, numai ulterior putandu-se incerca acoperirea cauzelor de nulitate.

Atentie! Constatarea nulitatii si stabilirea, potrivit legii, a efectelor acesteia se pot face prin acordul partilor, aspect reglementat in art. 57 alin. (6) Codul muncii. Procedural se aplica, prin asemanare, normele de la incetarea contractului individual de munca, respectiv, fie angajatorul, fie salariatul pot ridica celeilalte parti problema nulitatii. Constatarea nulitatii se face de catre cel care a incheiat in numele unitatii contractul de munca si se comunica in scris salariatului. In cazul in care salariatul este cel care a constatat nulitatea, el o va comunica tot in scris unitatii. Daca partile nu se inteleg, nulitatea se pronunta de catre instanta judecatoreasca, la sesizarea oricareia dintre ele.

Ca urmare a constatarii nulitatii intregului contract individual de munca se produce, astfel cum este prevazut la art. 56 lit d) din  Codul muncii, incetarea sa de drept.
Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit