Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cine poate ocupa functia de administrator public

de Ioana Stoica 15 Iun. 2016 904

Cine poate ocupa functia de administrator public
Administratorul public nu este un manager in sensul birocratic al cuvantului, ci un profesionist pregatit si capabil sa faciliteze interactiunile si sa solutioneze problemele ce se manifesta la nivelul unei comunitati. El gestioneaza un proces continuu de situatii in vederea satisfacerii interesului public al unei anumite comunitati.


La nivelul comunitatilor locale, administratorul public, primarul si consiliul local (presedintele consiliului judetean si consiliul judetean) creeaza cadrul adecvat identificarii problemelor si propunerii de solutii pentru remedierea acestora prin elaborarea si implementarea unor planuri de actiuni locale.

In acest sens, prin Legea 286/2006 a fost modificata Legea 215/2001 in sensul introducerii functiei de administrator public si in legislatia nationala. Astfel, art.112 din actul normativ anterior mentionat se prevede numirea si eliberarea din functie a administratorului public se fac de primar, pe baza unor criterii, proceduri si atributii specifice, aprobate de consiliul local. Numirea in functie se face pe baza de concurs. Administratorul public poate indeplini, in baza unui contract de management, incheiat in acest sens cu primarul, atributii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local, putand delega catre acesta, in conditiile legii, calitatea de ordonator principal de credite.

Salariul de baza individual al administratorului public se stabileste potrivit Legii nr.284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare de catre primar, presedintele consiliului judetean sau primarul general al municipiului Bucuresti, in conditiile legii, in functie de tipul unitatii administrativ-teritoriale si de atributiile stabilite in fisa postului, intre limite, astfel: limita minima este nivelul salariului de baza al secretarului unitatii administrativ-teritoriale, iar limita maxima este indemnizatia primarului, a presedintelui consiliului judetean sau a primarului general al municipiului Bucuresti, dupa caz.

Asadar, conform prevederilor din manualul elaborat la nivelul adminsitratiei publice centrale legea nu instituie anumite conditii minime de studii pe care persoana care doreste sa ocupe postul de administrator public ar trebui sa le indeplineasca in vederea accederii la aceasta functie. Potrivit dispozitiilor legale mentionate, respectiv art.112 si 113 din Legea 215/2001, apreciem ca aceste aspecte sunt lasate exclusiv la latitudinea primarului, presedintelui consiliului judetean sau primarului general al municipiului Bucuresti, acestora revenindu-le sarcina de a stabili in cuprinsul procedurilor, atat conditiile, cat si atributiile specifice ce urmeaza sa fie indeplinite de catre adminsitratorul public.

Sursa: Portal Institutii Publice


Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 3.75 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit