Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Post vacant de administrator PUBLIC. Care va fi procedura de ocupare?

de Mara Dobrin 19 Aug. 2019 765

Post vacant de administrator PUBLIC. Care va fi procedura de ocupare?
Va reamintim ca potrivit prevederilor art. 244 alin. (1) din Codul administrativ, la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, primarul, respectiv presedintele consiliului judetean poate propune consiliului local, consiliului judetean, dupa caz, infiintarea functiei de conducere de administrator public, in limita numarului maxim de posturi aprobate.


IMPORTANT!


Precizam ca potrivit art. 5 lit.g) coroborata cu lit.hh) din legea anterior citata, administratorul public nu face parte din aparatul de specialitate al primarului si nu este luat in calcul la stabilirea procentului de 12% aferent functiilor de conducere, aceasta functie facand parte din primaria comunei, a orasului, a municipiului, a subdiviziunii administrativ-teritoriale ca structura functionala fara personalitate juridica si fara capacitate procesuala, cu activitate permanenta, care duce la indeplinire hotararile autoritatii deliberative si dispozitiile autoritatii executive, solutionand problemele curente ale colectivitatii locale, constituita si din: primar, viceprimar, consilierii primarului sau persoanele incadrate la cabinetul primarului si aparatul de specialitate al primarului.


 


"Va rog sa ne comunicati procedura de ocupare a postului vacant de Administrator public."


 



Persoanele care pot ocupa functia de administrator public, de regula, trebuie sa fi absolvit studii superioare economice, administrative, tehnice sau juridice.


Numirea in functie a administratorului public se face prin dispozitia primarului, respectiv a presedintelui consiliului judetean, dupa caz, care are ca anexa un contract de management cu respectarea cerintelor specifice prevazute la art. 543, si anume:


a) evidentierea expresa a obiectului contractului sub forma de activitati de sine statatoare, identificabile si verificabile, si a indicatorilor de performanta aferenti acestora;
b) evidentierea expresa a drepturilor si obligatiilor ce le revin partilor in executarea contractului;
c) indicarea expresa a modalitatilor si termenelor de verificare pentru indeplinirea obligatiilor asumate, precum si a efectelor juridice produse de rezultatele verificarii;
d) indicarea expresa a normelor generale de drept direct aplicabile raporturilor juridice, precum si modalitatea de solutionare a eventualelor litigii aparute in legatura cu derularea si executarea contractului.



IMPORTANT:


Contractul de management se incheie intre primar, respectiv presedintele consiliului judetean, dupa caz, si administratorul public pe durata determinata.


Durata contractului de management al administratorului public nu poate depasi durata mandatului primarului, a presedintelui consiliului judetean, dupa caz, in timpul caruia a fost numit.


Totodata, potrivit art. 538 alin.(1) si art. 539 din Codul administrativ, dispozitiile titlului III se aplica personalului din cadrul autoritatilor si institutiilor publice, incadrat in temeiul unui contract individual de munca sau contract de management si al carui rol este definit conform art. 541, denumit in continuare personal contractual si care poate ocupa urmatoarele categorii de functii:


a) functii de conducere;
b) functii de executie;
c) functii ocupate in cadrul cabinetelor demnitarilor si alesilor locali si in cadrul cancelariei prefectului.



Ca atare, in lumina acestor dispozitii legale apreciem ca functia de administrator public desfasurata in baza unui contract de management se subsumeaza conceptului de personal contractual astfel cum este definit si reglementat in Codul administrativ.



In plus, la art. 541 alin.(3) din Codul administrativ se precizeaza ca scopul si atributiile fiecarui tip de functii ocupate de personalul contractual se stabilesc in raport cu categoria din care face parte dupa cum urmeaza:
a) pentru functiile exercitate in executarea unui contract individual de munca, prin fisa postului;
b) pentru functiile exercitate in executarea unui contract de management, prin clauzele contractului de management.


Potrivit art. 554 alin.(7) si (8) din Codul administrativ, ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se face prin concurs sau examen pe baza regulamentului-cadru ce cuprinde principiile generale si care se aproba prin hotarare a Guvernului sau alte acte normative specifice, ordonatorul principal de credite, in raport cu cerintele postului, putand stabili criterii de selectie proprii in completarea celor din hotararea Guvernului anterior mentionata.



Apreciem ca pentru a ocupa postul de administrator public la nivelul institutiei publice trebuie infiintat postul de administrator public si demarata procedura de ocupare a respectivului post, conform prevederilor art. 244 si urmatoarele din Codul administrativ si ale HG 286/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.



Un raspuns oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>


 



 


 

Autor: Mara Dobrin



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.9 din 5 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016