Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Centralizarea rezultatelor inventarierii unei institutii publice

de Ana Tudor 16 Apr. 2015 966

Centralizarea rezultatelor inventarierii unei institutii publice
Institutiile publice au obligatia de a organiza inventarierea patrimoniului, pentru a constata existenta tuturor capitalurilor proprii, cantitativ-valorice, datoriilor sau altor elemente de natura activelor, pentru a intocmi corect situatiile financiare.


In urma efectuarii inventarierii patrimoniului, rezultatele vor fi inscrise de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal, care va contine urmatoarele elemente:

- data intocmirii;
- numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere;
- numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere;
- gestiunile inventariate;
- data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere;
- rezultatele inventarierii;
- concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate si propuneri de masuri in legatura cu acestea;
- volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata;
- propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic;
- propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri;
- constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea bunurilor din gestiune;

- alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate;

Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere vor fi prezentate in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii.

Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit