Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Contabilitatea financiara in cadrul unei institutii publice. ATENTIE la controlul financiar preventiv!

de Mara Dobrin 03 Iul. 2019 894

Contabilitatea financiara in cadrul unei institutii publice. ATENTIE la controlul financiar preventiv!
Contabilitatea financiara se organizeaza si se conduce conform Legii contabilitatii 82/1991. Va reamintim ca potrivit art. 10 din lege, contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.


IMPORTANT:


Persoanele care exercita controlul financiar preventiv propriu sunt, de regula, numite din cadrul compartimentului financiar-contabil, putand insa face parte si din alte compartimente de specialitate; persoanele respective trebuie sa fie altele decat cele care aproba si efectueaza operatiunea supusa vizei.


 



"Ca si contabil am decizie pentru control financiar preventiv, am desemnat persoana care sa se ocupe de caseria institutiei, eu nu am voie sa o inlocuiesc pentru ca practic nu as avea voie sa fac caserie, dar persoana care ma inlocuieste pe mine, adica a doua semnatura pe ordinele de plata, fara CFP ar putea inlocui si caseria?"



Este demn de mentionat ca potrivit art. 6 lit. e) din OG 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,  efectuarea de incasari in numerar este o operatiune care face obiectul controlului financiar preventiv.
   


Conform art. 11 din acelasi act normativ persoana care exercita controlul financiar preventiv propriu nu trebuie sa fie implicata, prin sarcinile de serviciu, in efectuarea operatiunii supuse controlului financiar preventiv propriu, apreciem ca persoana care ocupa functia de contabil si exercita si atributii de CFP nu poate indeplini si atributiile aferente casierului unitatii.
In acelasi sens precizam ca potrivit OMFP 2634/2015 registrul de casa este un document financiar-contabil si este supus verificarii contabilului.


Astfel, contabilul verifica activitatea casierului si nu are gestiune proprie. Casierul este in acest caz cel care gestioneaza numerarul unitatii, respectiv casieria. In aceasta situatie, apreciem ca persoana care verifica nu poate indeplini si functia verificata, sens in care pentru separarea corespunzatoare a atributiilor, apreciem ca cele doua functii trebuie exercitate de persoane diferite, respectiv cea de contabil si casier sau persoana care exercita viza de cfp si casier.


 


ATENTIE!


Esentiale in determinarea acestei incompatibilitati sunt atributiile efectiv exercitate de catre cele doua persoane, astfel incat sa se realizeze in mod corespunzator separarea atributiilor si verificarea si monitorizarea corespunzatoare a sarcinilor pe paliere de functii.



Un raspuns oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>


 

Autor: Mara Dobrin



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016