Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Inventarierea institutiilor publice: ce angajati NU pot participa

de Cristian Tanase 17 Dec. 2014 5191

Inventarierea institutiilor publice: ce angajati NU pot participa
Inventarierea institutiilor publice presupune o serie de proceduri greoaie, care necesita multa atentie. Aveti grija insa cand stabiliti comisia de inventariere, din care este interzis sa faca parte mai multi angajati, conform art. 6 alin. (5) din Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobata prin OMFP 2861/2009


Cine nu poate face parte din comisia de inventariere:

- gestionarii depozitelor supuse inventarierii
- contabilii care tin evidenta gestiunii respective
- auditorii interni sau statutari


Atentie! Institutiile publice pot aproba participarea contabililor care tin evidenta gestiunii la efectuarea operatiunilor de inventariere, fara ca ei sa faca parte din comisia de inventariere!

Gestionarul va prezenta comisiei de inventariere, inainte de inceperea propriu-zisa a acesteia, o declaratia care sa arate daca:

   - gestioneaza bunuri si in alte locuri de depozitare;
   - in afara bunurilor entitatii respective are in gestiune si alte bunuri apartinand tertilor, primite cu sau fara documente;
   - are plusuri sau lipsuri in gestiune, despre a caror cantitate ori valoare are cunostinta;

   - are bunuri nereceptionate sau care trebuie expediate (livrate), pentru care s-au intocmit documentele aferente;
   - a primit sau a eliberat bunuri fara documente legale;
   - detine numerar sau alte hartii de valoare rezultate din vanzarea bunurilor aflate in gestiunea sa;
   - are documente de primire-eliberare care nu au fost operate in evidenta gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate.

Gestionarul va mentiona in declaratia scrisa felul, numarul si data ultimului document de intrare/iesire a bunurilor in/din gestiune.  Declaratia se dateaza si se semneaza de catre gestionarul raspunzator de gestiunea bunurilor si de catre comisia de inventariere. Semnarea declaratiei de catre gestionar se face in fata comisiei de inventariere;

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 3.83 din 3 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit