Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Noua lege a Achizitiilor Publice: principalele modificari

de Ana Tudor 03 Mar. 2015 4292

Noua lege a Achizitiilor Publice: principalele modificari
Noua lege a Achizitiilor Publice a fost publicata, iar printre principalele prevederi se numara reducerea termenului de asteptare pentru depunerea ofertelor, posibilitatea de consultare intre stat si ofertant cu privire la caietul de sarcini si exceptii speciale pentru campaniile electorale, serviciile juridice si cele de transport.


Daca legislatia prevedea ca termenul de asteptare intre anunt si data limita de depunere a contractelor publice era de 52 de zile, noua lege a achizitiilor publice reduce termenul la doar 35 de zile, putand fi limitat chiar la 15 zile.

In plus, cand valoarea estimata a contractului este mai mare decat 591.918 lei (fata de 130.000 euro in prezent) pentru produse ori servicii si 22.908.118 lei (fata de 5 milioane euro) pentru contractele de lucrari, perioada cuprinsa intre data transmiterii anuntului de participare spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si data limita de depunere a ofertelor trebuie sa fie de cel putin 35 de zile.

De asemenea, va fi redus pana la 15 zile termenul pentru un anunt de intentie publicat, referitor la contractul de achizitie publica ce urmeaza sa fie atribuit.

Atentie! In cazul in care, din motive de urgenta, temeinic justificate, termenul de 35 zile nu poate fi respectat, autoritatea contractanta va putea stabili un termen care nu poate fi mai mic de 15 zile de la data la care a fost trimis anuntul de participare.

In situatia in care depunerea ofertelor se va face prin mijloace electronice, autoritatea contractanta va putea reduce cu 5 zile termenul pentru primirea ofertelor sau cu 10 zile in cazul contractelor cu valoare estimata mai mica de 591.918 lei pentru produse si servicii si 22.908 lei pentru lucrari.

Legislatia actuala prevede ca in cazul in care valoarea estimata a contractului de achizitie publica este egala sau mai mare decat sumele respective, perioada de asteptare trebuie sa fie de cel putin 52 de zile si poate fi redusa doar pana la 36 de zile daca a fost publicat un anunt de intentie.

Din primul draft al noii legi a achizitiilor publice reiese ca exceptiile de la regulile de achizitie publica vor fi pastrate la acordarea anumitor contracte de servicii, precum pentru cumpararea-inchirierea de terenuri si cladiri, servicii audio-vizuale, dar vor fi aplicate si pentru campanii electorale, servicii juridice, transport feroviar calatori, metrou.


Achizitiile publice vor fi definite drept achizitionarea, prin intermediul unui contract de achizitie publica, de lucrari, de produse sau de servicii de catre una sau mai multe autoritati contractante de la unul sau mai multi operatori economici, "indiferent daca lucrarile, produsele sau serviciile sunt destinate sau nu unui scop public", potrivit noilor reglementari.

Documentul va fi discutat interministerial inainte sa fie finalizat si inaintat Guvernului spre aprobare.

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016