Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

OMFP 1917/2005: Evidentierea reducerilor comerciale in sectorul bugetar

de Cristian Tanase 12 Dec. 2016 940

OMFP 1917/2005: Evidentierea reducerilor comerciale in sectorul bugetar
OMFP 1917/2005 a adus o serie de modificari si arata ca reducerile comerciale acordate de furnizor nu fac parte din costul de achizitie. In acest caz, cum vom proceda pentru evidentierea reducerilor comerciale?


Specialistii Rentrop&Straton raspund:


" Si in sistemul bugetar - ca si in sistemul privat, se tinde catre o normalizare si armonizare contabila, prin egalizarea - pe cat este posibil - a normelor si practicilor contabile nationale cu cele internationale.


Si in sistemul contabil bugetar, pe langa normele interne contabile (OMFP 1969/2005) exista standarde internationale de contabilitate aplicabile institutiilor publice.


Dupa cum in contabilitatea privata avem acele IAS-uri - standarde internationale de contabilitate -, in contabilitatea publica avem IPSAS (Standarde Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public), elaborate de IFAC prin IPSASB - organism normalizator, responsabil cu emiterea unor astfel de standarde.


Rolul acestor standare este, asa cum am mentionat, de a realiza o uniformizare, egalizare a cadrului contabil al sistemului public international.


Desi gradul de armonizare, de intalnire dintre normele interne si standardele internationale nu este de 100% - standardele nefiind transpuse in integralitatea lor in legislatia noastra interna - consultarea acestora conduce la o mai buna interpretare si aplicare a principiilor si normelor contabile din sistemul bugetar romanesc."


... cititi integral raspunsul expertului pe www.portalcontabilitate.ro >>


 


 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Abonare newsletter

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit ""

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit ""

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit ""

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016