Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Organizarea si conducerea contabilitatii in 2015

de Ana Tudor 09 Ian. 2015 1599

Organizarea si conducerea contabilitatii in 2015
Organizarea si conducerea contabilitatii in cadrul institutiilor publice revine ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.


Atentie: In 2014, Ordinul 1.917 s-a modificat de 4 ori! Asigurati-va ca aplicati corect Planul de conturi la zi si toate reglementarile care afecteaza contabilitatea institutiei dvs.!

Contabilitatea se organizeaza de obicei in compartimente distincte, in cadrul institutiilor publice, acestea fiind conduse de catre directorul economic, contabilul sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare si raspund impreuna cu personalul din subordine de organizarea si conducerea contabilitatii.

In cazul institutiilor publice in cadrul carora contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte sau care nu au personal incadrat cu contract individual de munca, conform legii, acestea au posibilitatea de a incheia contracte de prestari de servicii pentru conducerea contabilitatii si intocmirea situatiilor financiare trimestriale si anuale, cu societati comerciale de expertiza contabila sau cu persoane fizice autorizate, conform legii.

Plata serviciilor de contabilitate se va realiza din fonduri publice cu aceasta destinatie, iar contractele vor fi incheiate cu respectarea prevederilor referitoare la achizitiile publice de bunuri si servicii.

Organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice presupune sarcini dificile si multiple, precum actualizarea corecta a contabilitatii, organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv, precum si valorificarea rezultatelor acesteia, respectarea regulilor de intocmire a situatiilor financiare, depunerea la termen a acestora la organele in drept, pastrarea documentelor justificative, a registrelor si situatiilor financiare, organizarea contabilitatii de gestiune adaptate la specificul institutiei publice.

Atentie! De la schimbarile majore pe care le-a adus Ordinul 2.021/2013, inca alte 3 acte normative au afectat contabilitatea institutiilor publice: Ordinul 845/2014 (valabil de la 1 iulie), Ordinul 1.191/2014 (valabil din 12 septembrie) si Ordinul 1.400/2014, care a intrat in vigoare pe 22 octombrie. Practic, doar in 2014, Ordinul 1.917 s-a modificat de 4 ori, iar Planul de conturi s-a modificat de 3 ori!

Nu doar noile conturi adaugate necesita o atentie deosebita, ci si cele eliminate, mai ales ca in unele cazuri, s-a schimbat chiar functiunea conturilor! Din acest motiv, multe note contabile cu care erati obisnuit(a) nu le veti mai putea folosi - pentru ca NU mai sunt corecte conform noilor acte normative!



Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit