Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Raportul de audit public intern a fost depus dupa termenele legale. Care sunt consecintele?

de Mihaela Croitoru 08 Mai. 2018 64

Raportul de audit public intern a fost depus dupa termenele legale. Care sunt consecintele?
Conducatorul institutiei publice sau, in cazul altor entitati publice, organul de conducere colectiva are obligatia asigurarii cadrului organizatoric si functional necesar desfasurarii activitatii de audit public intern, potrivit art. 11 din Legea 672/2002.


Iar asta nu este tot. Precizam ca legea instituie si OBLIGATIA de a elabora normele metodologice de audit public intern specifice entitatii publice, precum si planul de audit public intern.



Iata ce se intreba cineva in cadrul PortalInstitutiiPublice.ro: "Raportul de audit public intern a fost depus dupa termenele legale la ANAF si Curtea de Conturi. Care sunt contraventiile si sanctiunile prevazute de lege, privind nedepunerea raportului precum si pentru depunerea cu intarziere a acestuia?"


 


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:



Nerespectarea obligatiilor amintite mai sus sunt considerate contraventii si sunt sanctionate cu amenzi cuprinse intre 3000-5000 de lei, conform art. 23 din Legea nr. 672/2002.


Controlul intern/managerial este ansamblul formelor de control exercitate la nivelul entitatii publice, inclusiv auditul intern, stabilite de conducere in concordanta cu obiectivele acesteia si cu reglementarile legale, in vederea asigurarii administrarii fondurilor in mod economic, eficient si eficace.


Acesta include si structurile organizatorice, metodele si procedurile (art.2 lit.d) din OG 119/1999), devin incidente si dispozitiile OG 119/1999.


Asadar, conducatorul entitatii publice elaboreaza anual un raport asupra sistemului de control intern/managerial, care se transmite Secretariatului General al Guvernului, neindeplinirea acestei obligatii fiind considerata de asemenea contraventie potrivit art. 27 lit. j) din ordonanta anterior mentionata si sanctionata tot cu amenda cuprinsa intre 3000 – 5000 de lei.


Conform Legii 82/1991 situatiile financiare anuale sunt insotite, printre altele si de raportul de audit. In acest sens, precizam ca potrivit art. 41 alin.(2) lit.e) si f) constituie contraventie nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, respectiv de institutiile cu atributii de reglementare in domeniul contabilitatii prevazute la art. 4 alin. (3), cu privire la:


e) intocmirea, semnarea si depunerea in termenul legal la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare anuale si, dupa caz, a situatiilor financiare anuale consolidate, precum si a raportarilor contabile;
f) intocmirea, semnarea si depunerea la Ministerul Finantelor Publice si la unitatile teritoriale ale acestuia, precum si la institutiile publice ierarhic superioare a situatiilor financiare trimestriale si anuale ale institutiilor publice, potrivit legii.


Aceste fapte sunt sanctionate cu amenda cuprinsa intre 1000 – 3000 de lei pentru cea de la lit.f) si cea referitoare la depunerea in termenul legal, cu amenda de la 300 lei la 1000 lei, daca perioada de intarziere este cuprinsa intre 1 si 15 zile lucratoare, cu amenda de la 1000 lei la 3000 lei, daca perioada de intarziere este cuprinsa intre 16 si 30 de zile lucratoare, si cu amenda de la 1500 lei la 4500 lei, daca perioada de intarziere depaseste 30 de zile lucratoare.



Sursa: PortalInstitutiiPublice


 


 

Autor: Mihaela Croitoru



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit