Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Reglementari pentru efectuarea platii cheltuielilor in institutiile publice

de Marius Matei 14 Oct. 2014 1053

Reglementari pentru efectuarea platii cheltuielilor in institutiile publice
Conditiile de efectuare a platii cheltuielilor in cadrul institutiilor publice sunt reglementate de OMFP 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale.


Conform legislatiei in vigoare, plata chetuielilor in cadrul institutiilor publice se efectueaza de catre conducatorul compartimentului financiar (financiar-contabil) doar daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

 - cheltuielile care urmeaza sa fie platite au fost angajate, lichidate si ordonantate;
 - exista credite bugetare deschise sau disponibilitati in conturi de disponibil;
 - subdiviziunea bugetului aprobat de la care se efectueaza plata este cea corecta si corespunde naturii cheltuielilor respective;
 - exista toate documentele justificative care sa justifice plata;
 - semnaturile de pe documentele justificative apartin ordonatorului de credite sau persoanelor desemnate de acesta sa exercite atributii ce decurg din procesul executarii cheltuielilor bugetare, potrivit legii;
 - beneficiarul sumelor este cel indreptatit potrivit documentelor care atesta serviciul efectuat;
 - suma datorata beneficiarului este corecta;
 - documentele de angajare si ordonantare au primit viza de control financiar preventiv;
 - documentele sunt intocmite cu toate datele specificate de formular;
 - alte conditii prevazute de lege;

Atentie! Plata cheltuielilor NU se poate efectua in urmatoarele situatii:

- in cazul in care nu exista credite bugetare deschise si/sau repartizate ori disponibilitatile sunt insuficiente;
 - cand nu exista confirmarea serviciului efectuat si documentele nu sunt vizate pentru "Bun de plata";
 - cand beneficiarul nu este cel fata de care institutia are obligatii;
 - cand nu exista viza de control financiar preventiv pe ordonantarea de plata si nici autorizarea prevazuta de lege;

Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit