Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sanctionarea abaterilor pentru programele finantate din fonduri UE

de Ioana Stoica 21 Feb. 2014 1326

Sanctionarea abaterilor pentru programele finantate din fonduri UE
Sanctionarea abaterilor de la aplicarea prevederilor reglementarilor nationale in vigoare in domeniul achizitiilor publice savarsite in cadrul proiectelor finantate din fonduri UE este reglementata de Ordonanta de urgenta nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora.


Astfel, autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene au obligatia aplicarii de reduceri procentuale din sumele solicitate la plata de catre beneficiari, in situatia in care constata abateri de la aplicarea prevederilor privind procedurile de achizitie, fie in raport cu reglementarile nationale in vigoare in domeniul achizitiilor publice, fie cu procedurile specifice de achizitii aplicabile beneficiarilor privati, in conformitate cu prevederile anexei care face parte integranta din aceasta ordonanta de urgenta, cu exceptia cazurilor in care:

- sanctiunile prevazute in legislatia nationala in domeniul achizitiilor publice impun aplicarea unor corectii mai mari decat cele prevazute in anexa;
 - autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene care asigura finantarea proiectelor din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 aplica masurile cuprinse in reglementarile proprii acestui program.

Exemple de abateri explicate si masurile luate pentru sanctionare:

1. Nerespectarea procedurilor de publicitate: Contractul a fost atribuit fara respectarea cerintelor privind publicitatea, reglementate prin legislatia nationala si comunitara privind achizitiile publice, cu exceptia cazurilor mentionate la pct.1.2 Aceasta abatere constituie o incalcare flagranta a uneia dintre conditiile de finantare din fonduri europene -> 100% din valoarea contractului in cauza;

2. Nerespectarea procedurilor de publicitate, insa a existat un anumit grad de publicitate: Contractul a fost atribuit fara respectarea cerintelor privind publicitatea, reglementate prin legislatia nationala si comunitara privind achizitiile publice, insa a existat, totusi, o publicitate care a permis operatorilor economici aflati pe teritoriul altui stat sa aiba acces la procedura de achizitie in cauza -> 25% din valoarea contractului in cauza;

3. Atribuirea de contracte de achizitie (acte aditionale) pentru lucrari, servicii sau bunuri suplimentare atribuite fara aplicarea unei proceduri competitive, fara respectarea conditiilor prevazute de legislatia nationala si comunitara, inclusiv in absenta unei urgente extreme determinate de aparitia unor evenimente imprevizibile sau in absenta unor circumstante neprevazutei):
- Contractul initial a fost atribuit cu respectarea legislatiei nationale si comunitare privind achizitiile publice, dar a fost urmat de unul sau mai multe contracte suplimentare (acte aditionale), care au fost atribuite fara respectarea legislatiei nationale si comunitare privind achizitiile publice, in ceea ce priveste indeplinirea conditiilor (inclusiv conditia de extrema urgenta determinata de evenimente imprevizibile sau conditia existentei unor circumstante neprevazute care sa necesite lucrari, servicii sau bunuri suplimentare) care permit recurgerea la procedura de negociere fara publicarea unui anunt de participare ->


a) 100% din valoarea totala a contractelor suplimentare (actelor aditionale) in cauza, in cazul in care valoarea totala a contractelor suplimentare (actelor aditionale) depaseste procentul din valoarea contractului initial, stabilit ca limita prin legislatia nationala si comunitara privind achizitiile publice;

b) rata corectiei/reducerii prevazute la lit. a) poate fi diminuata - cu respectarea principiului proportionalitatii - pana la 25% din valoarea cumulata a contractelor suplimentare (actelor aditionale), in cazul in care valoarea totala a contractelor suplimentare (actelor aditionale) atribuite fara respectarea legislatiei nationale privind achizitiile publice nu depaseste procentul din valoarea contractului initial, stabilit ca limita prin legislatia nationala si comunitara privind achizitiile publice;

4. Achizitia unor lucrari sau servicii suplimentare/aditionale, care datorita unor circumstante neprevazute au devenit necesare, cu depasirea procentului din valoarea contractului initial, stabilit ca limita prin legislatia nationala si comunitara privind achizitiile publicei): Contractul initial a fost atribuit cu respectarea legislatiei nationale si comunitare privind achizitiile publice, dar a fost urmat de unul sau mai multe contracte suplimentare (acte aditionale), a caror valoare cumulata depaseste procentul din valoarea contractului initial, stabilit ca limita prin legislatia nationala si comunitara privind achizitiile publice, iar lucrarile sau serviciile suplimentare/aditionale nu constituie activitati distincte in sensul reglementarilor europene (directive). Contractul initial a fost atribuit cu respectarea legislatiei privind achizitiile publice, dar a fost urmat de unul sau mai multe contracte suplimentare (acte aditionale), iar lucrarile sau serviciile suplimentare/aditionale constituie activitati distincte in sensul reglementarilor europene (directive). In cazul in care valoarea cumulata a contractelor suplimentare (actelor aditionale) depaseste procentul din valoarea contractului initial, stabilit ca limita prin legislatia privind achizitiile publice, se aplica prevederile pct.1.1. In cazul in care valoarea cumulata a contractelor suplimentare (actelor aditionale) nu depaseste procentul din valoarea contractului initial, stabilit ca limita prin legislatia privind achizitiile publice, se aplica prevederile pct. 2.1. ->

- 100% din valoarea cumulata care depaseste procentul din valoarea contractului initial, stabilit ca limita prin legislatia nationala si comunitara privind achizitiile publice.

- 100% din valoarea cumulata a contractelor suplimentare (actelor aditionale) in cauza

- 25% din valoarea cumulata a contractelor suplimentare (actelor aditionale) in cauza

5. Nedeclararea tuturor criteriilor de calificare si selectie si a factorilor de evaluare in documentatia de atribuire sau in anuntul de participare: Contractul a fost atribuit cu respectarea cerintelor privind publicitatea, reglementate de legislatia nationala si comunitara privind achizitiile publice, dar in documentatia de atribuire sau in anuntul de participare nu au fost expuse toate criteriile de calificare si selectie si/sau factorii de evaluare ori acestia nu au fost suficient descrisi -> 25% din valoarea contractului in cauza. Rata reducerii/corectiei poate fi diminuata la 10% sau la 5%, in functie de gravitate.


Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016