Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Utilizarea catalogului electronic din SEAP pentru achizitionarea de medicamente

de Mara Dobrin 10 Iul. 2018 102

Utilizarea catalogului electronic din SEAP pentru achizitionarea de medicamente
Prin HG nr. 419/2018, s-a dat posibilitatea ca Autoritatile contractante sa achizitioneze direct produse servicii sau lucrari fara utilizarea catalogului electronic din SEAP cu respectarea anumitor prevederi legale.


Iata o speta intalnita pe PortalInstitutiiPublice.ro: "Avem urmatoarea situatie: de la inceputul anului pentru achizitia de medicamente si materiale sanitare a fost prin achizitie directa pana la data de 3103.2018 , credite aprobate in acest an pentru medicamente a fost in suma de 436540lei din care 90834.85 angajamente din anul precedent care s-au platit in anul curent ,rezulta suma de angajat in 2018-345705.15, angajamente aferente perioadei 01.01.2018 31.03.2018 -72486.26, in luna aprilie s-a inceput achizitia pe procedura simplificata, care din cauza introducerii aplicatiei SICAP, cu multe necunoscute am intampinat probleme ,in planul de achizitie au fost anumite medicamente pentru blocul operator care nu au fost licitate iar in acest moment sunt fff urgente ,cum procedam ,avand in vedere cat dureaza procedura simplificata ,iar in cazul unor substante in cantitati foarte mici si valoarea mica le putem achizitiona prin procedura directa .In cazul materialelor sanitare credite aprobate 333550 lei ,angajamente din anul precedent 60464.98, angajamente legale in perioada 01.01.2018-31.12.2018 -63136.41 lei , suma ramasa de angajat 209948.61 lei, din diverse motive in luna iunie mai exact in data de 20.06.2018 au fost licitate prin procedura simplificata, avand in acest moment nevoie urgenta de anumite materiale sanitare, cum procedam."


 


Raspunsul specialistilor:


Este demn de mentionat ca trebuie sa va informati la Ministerul Sanatatii cu privire la categoria de produse in care intra materialele sanitare pe care doriti sa le achizitionati, nu precizati daca acestea intra sau nu in cele achizitionate centralizat.


Respectati prevederile art 6 alin (4-5) din OUG nr. 46/2018:


Art. 6. – (1) Utilizatorii principali au obligatia de a achizitiona produsele si serviciile in sistem centralizat de catre ONAC prin una dintre urmatoarele modalitati:
a) prin utilizarea acordurilor-cadru centralizate incheiate de ONAC potrivit dispozitiilor Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;


b) prin utilizarea sistemelor dinamice de achizitii administrate de catre ONAC in numele si pentru utilizatori, potrivit dispozitiilor Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), utilizatorii principali nu au obligatia de a realiza achizitiile de produse si servicii achizitionate in sistem centralizat intruna dintre modalitatile prevazute la alin. (1) in cazul in care realizeaza aceste achizitii: a) intr-o alta modalitate exceptata de la aplicarea dispozitiilor Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, sau prin aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 71/2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata, aprobata cu completari prin Legea nr. 184/2013, cu modificarile ulterioare; b) prin intermediul unei alte unitati de achizitii centralizate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare. (5) Utilizatorii secundari au dreptul de a achizitiona produsele si serviciile achizitionate in sistem centralizat de catre ONAC.


 


...citeste mai multe pe PortalInstitutiiPublice >>>



Definitiile prevazute anterior, se completeaza cu definitiile din Legea nr. 98/2016, precum si cu cele din Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, cu modificarile si completarile ulterioare.



Daca Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze direct produse servicii sau lucrari trebuie sa se incadreze cu valoarea estimata a achizitiei in prevederile legale mentionate la Art V punctul 37 din HG nr. 419/2018, astfel:


Aliniatele (2) - (5) ale art. 43 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


(2) In cazul achizitiei directe autoritatea contractanta are obligatia de a utiliza catalogului electronic pus la dispozitie de SEAP, sau de a publica un anunt intr-o sectiune dedicata a web- site-ului-propriu/ANAP sau a SEAP insotit de descrierea produselor, serviciilor sau lucrarilor care urmeaza a fi achizitionate.


(3) Prin exceptie de la aliniatul (1) in cazul in care valoarea achizitiei este mai mica de:


a) 100.000 de lei pentru produse si servicii, respectiv 280.000 lei pentru lucrari, autoritatea contractanta poate achizitiona direct, fara a mai utiliza catalogul electronic sau anuntul prealabil, prin consultarea a minumum trei candidati.
b) 70.000 de lei autoritatea contractanta poate achizitiona direct pe baza unei singure oferte.
c) 4.500 de lei autoritatea contractanta are dreptul de a plati direct pe baza angajamentului legal, fara aceptarea prealabila a vreunei oferte.
(4) Daca in urma consultarii prevazute la alin. (3) litera a), autoritatea contractanta primeste doar o oferta valabila din punct de vedrere al cerintelor solicitate, achizitia poate fi realizata.
(5) Angajamentul legal prin care se angajeaza cheltuielile aferente achizitiei directe poate lua forma unui contract de achizitie publica sau a unei comenzi ori a altui tip de document incheiat in conditiile legii, inclusiv in cazul achizitiilor initiate prin intermediul instrumentelor de plata ce permit posesorului sa le utilizeze in relatia cu comerciantii in vederea efectuarii platii fara numerar pentru achizitionarea de produse servicii si/sau lucrari prin intermediul unui terminal, cum ar fi, dar fara a se limita la cardurile de plata si/sau portofelele electronice.


ATENTIE!


Aveti obligatia de a avea acceptul Reprezentantului Legal pentru efectuarea achizitiei directe, in motivare explicati cauzele (exceptionale sau de urgenta) care v-au determinat sa achizitionati utilizand achizitia directa.


Recomandam lucrarea cu informatii specializate Consilier Achizitii Publice (lucrarea include si Serviciul de Consultanta Personalizata) >>>



Sursa: PortalInstitutiiPublice


 


 

Autor: Mara Dobrin



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Abonare newsletter

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit ""

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit ""

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit ""

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016