Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Model fisa postului pentru Director General

de Ana Tudor 24 Dec. 2014 5572

Model fisa postului pentru Director General
Agentia Nationala a Functionarilor Publici a efectuat in acest an o serie de controale cu tema specifica la institutii si autoritati publice, principala neregula constatata fiind lipsa fiselor de post actualizate si a fiselor de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici.


Pentru a elimina riscul oricaror nereguli si pentru a fi protejat in fata oricarui control, va prezentam in fiecare zi cate un model de fisa de post, pentru fiecare dintre categoriile de munca din sectorul public.


Model fisa postului pentru Director General


Identificarea postului

Numele si prenumele titularului: ....................

Denumirea postului
: Director General
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

Pozitia in COR / Cod: 112011
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

Departamentul / locatia: Top Management

[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

Nivelul postului:
Conducere / coordonare: Top
Executie: Nu este cazul

Relatiile:
Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
se subordoneaza: AGA a societatii
are in subordine: Toti directorii de departamente
Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele functionale din firma
Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu administratia publica centrala si locala, cu persoane fizice sau juridice din exteriorul organizatiei cu care se stabilesc raporturi economice, juridice sau alte forme de colaborare
etc.
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]

Descrierea postului

Scopul general al postului
Asigurarea fundamentarii activitatii decizionale cu privire la definirea si formularea politicii economico-sociale si gestionarea eficienta a resurselor materiale, financiare, informationale si umane in vederea realizarii obiectivelor stabilite.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

Obiectivele postului

Stabilirea in acord cu reprezentantii AGA si cu echipa de management, a obiectivelor generale, specifice si operationale ale firmei pe termen scurt, mediu si lung.  
Identificarea si alocarea resurselor financiare, informationale, materiale si umane din firma, in vederea realizarii obiectivelor propuse.
Elaborarea si avizarea planurilor de investitii financiare, tehnologice si de resurse umane.
Organizarea structurilor organizationale in functie de necesitatile firmei si de activitatile planificate.
 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]

Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Comunica obiectivele generale, specifice si operationale ale firmei personalului la toate nivelele ierarhice inferioare.
Dispune intocmirea planurilor manageriale anuale si semestriale pe baza analizelor efectuate.
Asigura coordonarea tuturor departamentelor din cadrul firmei.  
Asigura identificarea oportunitatilor de investitie si obtinere de profit.
Elaboreaza proiectul de buget si proiectul de achizitii tehnologice, in vederea satisfacerii gradului de rentabilitate si competitivitate pe piata ale firmei..
Dispune intocmirea si / sau avizarea documentatiei pentru investitii.
Organizeaza activitatile departamentelor si asigura numirea directorilor de departamente sau a sefilor de birouri.
Incheie actele juridice in numele firmei, conform imputernicirii acordate de catre AGA.
Colaboreaza cu autoritatile locale, regionale si nationale in vederea indeplinirii obiectivelor macroeconomice si a celor organizationale.
Negociaza Contractul Colectiv de Munca si Contractele Individuale de Munca.
Dispune efectuarea evaluarilor performantelor din firma si avizeaza evaluarile individuale anuale.
Asigura stabilirea unor criterii obiective de evaluare a performantelor angajatilor din firma.
Organizeaza, controleaza si supervizeaza activitatile Departamentelor de Cercetare-Proiectare, de Productie, de Marketing, Financiar-Contabil, Administrativ, Resurse Umane si / sau ale altor departamente din cadrul firmei.
Asigura respectarea reglementarilor si normelor legale in vigoare in cadrul activitatii decizionale.
Urmareste aplicarea deciziilor luate si evalueaza efectele acestora.
Analizeaza impreuna cu sefii de departamente toate rapoartele financiare, veniturile si cheltuielile fiecarui departament, pentru a se asigura ca hotararile cu privire la buget sunt respectate si aduce imbunatatirile necesare.
Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
Organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru directorii de departamente din subordine.
Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]

Descrierea responsabilitatilor postului
Privind relatiile interpersonale / comunicarea
Reprezinta organizatia in relatiile cu terte persoane fizice sau juridice in conformitate cu imputernicirea acordata de AGA.
Asigura un cadru optim pentru mentinerea unor relatii bune intre management si angajati.
Asigura reprezentarea si apararea intereselor si imaginii firmei in raport  cu autoritatile publice centrale si locale.
Asigura mentinerea unor bune relatii de colaborare intre toate departamentele firmei.
Promoveaza respectul reciproc, colaborarea si transparenta  in raporturile dintre  departamente, precum si in relatiile cu persoanele din exterior.
Asigura dezvoltarea si imbogatirea permanenta a competentelor de comunicare a tuturor angajatilor prin participarea la diferite forme de instruire.
Fata de echipamentul din dotare
Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului pe care-l are in folosinta.
Raspunde de insusirea si respectarea procedurilor interne legate de utilizare in conditii optime a echipamentului, aparaturii si utilajelor din dotarea organizatiei de catre intreg personalul din subordine.
In raport cu obiectivele postului
Raspunde de promovarea politicii firmei in relatiile cu autoritatile publice centrale si locale.
Raspunde de respectarea si aplicarea politicii si procedurilor firmei, precum si a normelor de management astfel incat sa atraga, sa pastreze si sa motiveze personalul calificat.
Raspunde de vezi continuarea aici >>
Conditiile de lucru ale postului

Programul de lucru  8 ore si suplimentar cand este nevoie.
Conditiile materiale
ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
deplasari Are deplasari frecvente, participari la evenimente in tara si in strainatate.
spatiu Isi desfasoara activitatea in biroul propriu.
conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, masina de serviciu, laptop, actiuni, alte facilitati (vacante, asigurari de sanatate si / sau de viata etc.).
Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, congrese de specialitate.
Buget Gestioneaza bugetul firmei.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

Gradul de autonomie:
vezi continuarea aici >>

Indicatori de performanta
vezi continuarea aici >>

Perioada de evaluare a performantelor
vezi continuarea aici >>

Evolutii posibile
vezi continuarea aici >>

Specificatiile postului

Nivelul de studii

Calificari
/ specializari necesare

Competentele postului (pachet de competente): competente in planificare, organizare, delegare, control si comunicare;
vezi continuarea aici >>

Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 5 ani experienta intr-o pozitie de conducere.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv].

Data,        

Numele si semnatura titularului postului,      Numele si semnatura superiorului ierarhic,
                            

A P R O B  A T

Director General


Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit