Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atributiile, numirea si eliberarea din functie a prefectului

de Marius Matei 08 Iul. 2016 742

Atributiile, numirea si eliberarea din functie a prefectului
Atributiile prefectului ca reprezentant al Guvernului si conditiile privind numirea acestuia sunt reglementate de Legea administratiei publice locale nr. 215/2001.


Conform legislatiei in vigoare, in fiecare judet, dar si in municipiul Bucuresti, Executivul numeste cate un prefect ca reprezentant al sau, acesta avand la randul sau un subprefect, cu exceptia Capitalei unde sunt 2 subprefecti.

Numirea si eliberarea din functie a prefectilor se fac prin hotarare a Guvernului. Pentru a fi numit in functie prefectul trebuie sa aiba studii superioare de lunga durata.

Numirea si eliberarea din functie a subprefectilor se fac prin decizie a primului-ministru, la propunerea prefectului si a Ministerului Administratiei Publice. Pentru a fi numit in functie subprefectul trebuie sa aiba studii superioare.

Pe toata durata indeplinirii functiei de prefect sau de subprefect contractul de munca al acestuia la institutiile publice, regiile autonome, companiile nationale, societatile nationale si societatile comerciale cu capital de stat sau majoritar de stat se suspenda.

Prefectul si subprefectul nu pot fi deputati sau senatori, primari, consilieri locali sau consilieri judeteni si nu pot indeplini o functie de reprezentare profesionala, o alta functie publica sau o functie ori o activitate profesionala remunerata in cadrul regiilor autonome, precum si al societatilor comerciale cu capital de stat sau privat.

In calitate de reprezentant al Guvernului prefectul vegheaza ca activitatea consiliilor locale si a primarilor, a consiliilor judetene si a presedintilor consiliilor judetene sa se desfasoare in conformitate cu prevederile legii.
Intre prefecti, pe de o parte, consiliile locale si primari, precum si consiliile judetene si presedintii consiliilor judetene, pe de alta parte, nu exista raporturi de subordonare.
 

Sursa: Portal Institutii Publice
Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 3.75 din 4 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit