Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cumul de FUNCTII in cazul unui cadru didactic. Limitarea numarului de ore

de Mara Dobrin 21 Oct. 2019 784

Cumul de FUNCTII in cazul unui cadru didactic. Limitarea numarului de ore
Dreptul salariatului de a munci la acelasi angajator sau la angajatori diferiti in baza mai multor contracte individuale de munca, este reglementat de Codul muncii cu respectarea regimului incompatibilitatilor. Avand in vedere ca persoana in discutie este cadru didactic si tinand cont de faptul ca aceasta este personal contractual, apreciem ca devin incidente dispozotiile Legii nr.1/2011 coroborate cu cele ale Codului muncii.


"In cazul unui cadru didactic angajat cu contract de munca pe perioada nedeterminata si care este implicat in proiecte europene, cate ore are dreptul sa se ponteze in afara normei de baza. Precizez ca acel cadru didactic are pe langa functia de baza si ore in regim de plata cu ora iar in proiectul european are calitatea de coordonator."



In situatia cumului de functii la acelasi angajator, apreciem ca trebuie acordata o mare atentie la limita numarului ore de munca efectuate intr-o zi, mai ales in conditiile in care atat pentru functia de baza, cat si pentru plata cu ora exista obligatia incheierii de contracte individuale de munca.


O atentie deosebita trebuie acordata modalitatii de incadrare si de ocupare a respectivelor functii. Astfel, si in situatia unui cumul, cu exceptia situatiilor prevazute expres de art.29 din Legea nr.153/2017, toate celelalte functii trebuie ocupate numai ulterior sustinerii si promovarii unui concurs, in conditiile art. 30 din Codul muncii coroborat cu prevederile art. 31 din Legea nr.153/2017 si ale art.554 din Codul administrativ.



ATENTIE!
 
Din perspectiva timpului de lucru, in practica sunt conturate doua opinii.



Intr-o opinie, se apreciaza ca prevederile din Codul muncii referitoare la durata timpului de munca au in vedere timpul de lucru in temeiul unui singur contract individual de munca.


Astfel, in cazul in care cumulul se realizeaza la acelasi angajator, desi legislatia nu impune conditia ca totalul orelor prestate in temeiul mai multor contracte individuale de munca sa nu depaseasca durata maxima a timpului de munca, unele inspectorate teritoriale de munca, considera o incalcare a art. 115 alin. (2) din Codul muncii.


Astfel, potrivit art. 115 alin. (2) din Codul muncii, durata zilnica a timpului de munca de 12 ore va fi urmata de o perioada de repaus de 24 de ore.


Pentru respectarea acestei conditii legislative programul zilnic de lucru nu poate depasi 11 ore/zi la acelasi angajator.
De altfel, inregistrarea in programul ReVisal a doua contracte de munca cu norma intreaga nu este posibila, programul informatic fiind astfel conceput incat sa nu permita prestarea de catre acelasi salariat a unui numar mai mare de 12 de ore de munca/zi prevazute de Codul muncii, republicat.


In cazul cumulului la acelasi angajator, daca un contract va fi incheiat pentru norma intreaga, 8 ore pe zi si 40 de ore pe saptamana, celelalte contracte trebuie sa fie cu timp partial ndeputand depasi maximum 3 ore pe zi si 15 ore pe saptamana. Aceasta pentru a nu fi incalcate dispozitiile art. 115 alin. (2) din Codul muncii, potrivit caruia durata zilnica a timpului de munca de 12 ore va fi urmata de o perioada de repaus de 24 de ore.


 


IMPORTANT:


Asadar, apreciem ca derularea cumulului la acelasi angajator, mai ales institutie publica, trebuie sa se realizeze cu prudenta si cu incadrarea in numarul maxim de 11 ore/zi, pentru a evita eventualele sanctiuni aplicate de Inspectia Muncii si reprezentatii Curtii de Conturi.


 


Un raspuns oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>


 


 

Autor: Mara Dobrin



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.9 din 5 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016