Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cumulul de functii in institutii publice. In ce conditii este posibil?

de Ioana Stoica 29 Apr. 2016 1571 1

Cumulul de functii in institutii publice. In ce conditii este posibil?
Dreptul la cumulul de functii revine oricarui angajat, conform prevederilor Codului muncii. Cumulul de functii se poate face fie la acelasi angajator, fie la angajatori diferiti, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea


Cumulul de functii poate fi incompatibili intre anumite functii, potrivit Constitutiei Romaniei, dar si legii aplicabile autoritatii sau institutiei publice in care persoanele in cauza isi desfasoara activitatea

O persoana angajata la o institutie bugetara are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca distincte, in toate situatiile in care prin lege, nu sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii, deoarece Codul muncii reglementeaza dreptul salariatului de a munci la acelasi angajator in baza mai multor contracte individuale de munca. In ipoteza in care persoana in cauza este personal contractual bugetar, aceasta ar putea avea doua sau mai multe contracte individuale de munca si cate o fisa de post aferenta fiecarui contract de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.

Atributiile postului vacant care urmeaza sa fie ocupat in urma unui cumul ar trebui indeplinite in cadrul programului de lucru stabilit la nivelul unitatii. Asadar, timpul de munca in care salariatul indeplineste sarcinile si atributiile aferente contractului individual de munca cu timp partial s-ar suprapune peste o parte din timpul de munca in care salariatul indeplineste sarcinile si atributiile aferente contractului individual de munca cu norma intreaga.

Indeplinirea sarcinilor si atributiilor unui contract individual de munca in timpul de lucru suprapus inlatura indeplinirea celorlalte sarcini si atributii aferente celui de-al doilea contract individual de munca, astfel apreciem ca nu este posibila incheierea unor contracte individuale de munca cu programul de lucru stabilit prin Regulamentul intern al unitatii.

Daca exista posibilitatea stabilirii unui program de lucru care sa permita salariatilor sa isi desfasoare activitatea in cadrul celor doua contracte individuale de munca fara ca aceasta sa se suprapuna, cu respectarea prevederilor privind timpul de munca, apreciem ca postul vacant poate fi ocupat prin cumul, in conditiile legii.

In cazul in care este vorba de o institutie bugetara, precizam ca devin incidente prevederile art. 30 din Codul muncii, republicat, conform carora ocuparea functiilor se poate realiza numai pe baza de concurs sau examen. In plus, un cumul de functii la acelasi angajator se poate realiza numai pentru functii diferite nu si pentru aceeasi functie.

Prevederile din Codul muncii referitoare la durata timpului de munca au in vedere timpul de lucru in temeiul unui singur contract individual de munca, iar in situatia in care, cumulul de functii are loc la acelasi angajator, durata normala a timpului de munca pentru toate functiile cumulate nu ar trebui sa depaseasca 40 de ore pe saptamana.


Daca un salariat incheie cu acelasi angajator doua contracte individuale de munca, astfel incat, cumuland cele doua functii s-ar ajunge la depasirea duratei maxime a timpului de munca, ar putea fi angajata raspunderea angajatorului pentru nerespectarea dispozitiilor legale referitoare la timpul de munca. Asadar, daca salariatul are incheiat un contract de munca cu norma intreaga se mai poate incheia un contract individual de munca pe durata nedeterminata sau determinata pentru o alta functie, cu timp partial astfel incat sa nu fie incalcate dispozitiile art. 112 alin. (1) si ale art. 115 alin.(2) din Codul muncii, republicat.

Daca persoana in cauza este functionar public, devin incidente si prevederile art. 94 alin. (2) din Legea 161/2003 conform carora functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza:
- in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice;
- in cadrul cabinetului demnitarului, cu exceptia cazului in care functionarul public este suspendat din functia publica, in conditiile legii, pe durata numirii sale;
- in cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale ori in alte unitati cu scop lucrativ din sectorul public;
- in calitate de membru al unui grup de interes economic;

Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice, iar cei cu statut special pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului. In aceasta situatie cumulul de functii nu este permis in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice si la acelasi angajator institutie publica.

Sursa: Portal Institutii Publice
Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

1 comentarii
ZANGOR LUCIAN 03-Mai-2016 23:16:31
Buna,
Cred ca se aplica dupa bunul plac legislatia in cazul ocuparii functiilor din primarii.
Cred ca nu toti salariatii din primarii trebuie sa fie functionari publici.
Intrebare : in ce ordine trebuie sa se aplice legislatia , Codul muncii si apoi legislatia specifica functionarilor sau personalului contractual, sau invers, Codul muncii aplicandu-se in urma legislatiei specifice ?

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit