Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

HG nr. 500/2011 se modifica. Institutiile Publice vor avea un Registru Public

de Marius Matei 24 Nov. 2016 155

HG nr. 500/2011 se modifica. Institutiile Publice vor avea un Registru Public
Institutiile Publice vor avea un Registrul public de evidenta a salariatilor, adica baza de date cu personalul platit din fonduri publice, unde trebuie semnalate toate detaliile contractului lor de munca. Registrul public pentru bugetari este alcatuit dupa modelul REVISAL - valabil doar pentru firmele private.


Registrul de evidenta a personalului platit din fonduri publice este introdus acum pentru prima oara si va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV), a decis guvernul in sedinta de astazi, printr-o Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr. 500/2011.


Astfel, pentru salariatii din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele platite din fonduri publice, institutiile si autoritatile vor folosi Registrul public.


Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat si transmis inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii salariatilor sai. Acest registru va fi pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice si va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajatilor, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei.


Pentru transmiterea datelor in registrul privat/public de catre angajatori, MMFPSPV va achizitiona sau dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic. Pana la data realizarii noului sistem informatic, procedura de transmitere a datelor in registrul public va fi stabilita prin ordin al ministrului muncii, urmand ca, in termen de 10 zile de la publicarea acestuia in Monitorul Oficial, institutiile/autoritatile sa transmita datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice. Prin exceptie, institutiile/autoritatile de aparare, ordine publica si siguranta nationala vor furniza date in registrul public doar pe baza unor protocoale de colaborare cu Ministerul Muncii, aisgurandu-se masurile de protectie a datelor cu caracter personal si respectarea legislatiei privind  protectia  informatiilor clasificate.


La data realizarii noului sistem informatic va fi emis un nou ordin al ministrului muncii privind procedura de transmitere a datelor in registrul privat/public, comuna pentru toti angajatorii privati si institutii/autoritati publice. Totodata, MMFPSPV, ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) si ANFP (Agentia Nationala a Functionarilor Publici) vor realiza interoperabilitatea intre sistemele informatice pe care le detin.


Ministerul Muncii va avea acces si la bazele de date detinute de alte autoritati/institutii publice privind evidenta populatiei, declaratiile si inregistrarile fiscale, evidenta angajatorilor inregistrati in Registrul Comertului sau la Ministerul Finantelor Publice.


Alte prevederi ale actului normativ aprobat astazi de guvern se refera la:


- stabilirea obligativitatii, pentru angajatori, de a elibera o adeverinta salariatului, la incetarea contractului individual de munca care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate ;
- clarificarea unor reglementari din actuala hotarare in ceea ce priveste sanctionarea muncii nedeclarate, precum si recorelarea/reformularea contraventiilor si sanctiunilor conform modificarilor si completarilor aduse prin prezentul proiect;
- scurtarea perioadei, de la 15 la 5 zile, in care Inspectia Muncii are obligatia de a furniza date/informatii din registrul privat (REVISAL), la solicitarea unei persoane, cu privire la activitatea desfasurata de aceasta, la durata activitatii, la salariu, la vechimea in munca si in specialitate. Acelasi termen va fi valabil si in cazul registrului public din momentul in care acesta va fi lansat.


Modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 500/2011 a fost necesara pentru a avea o evidenta clara a salariilor in plata ale personalului platit din fonduri publice.


cititi totul despre Legislatia Muncii pentru bugetari personal contractual >>


 

Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit