Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

In ce conditii poate fi scos la concurs un post vacant intr-o institutie publica

de Ioana Stoica 03 Mai. 2016 1134

In ce conditii poate fi scos la concurs un post vacant intr-o institutie publica
Pentru a ocupa posturile vacante, institutiile publice au obligatia de a organiza concurs de recrutare. Acestea vor anunta public data inscrierii si desfasurarii concursului, iar candidatii isi vor depune dosarele de concurs in perioada stabilita.


Vom analiza in continuare un studiu de caz in acest sens: In cazul vacantarii unui post, prin demisie, in cadrul unei institutii publice cu personalitate juridica, aflata in subordinea Consiliului Local, este nevoie de hotarare de Consiliu pentru scoaterea postului la concurs?

Expertii Rentrop&Straton raspund:

Consiliul local are initiativa si hotaraste, in conditiile legii, in toate problemele de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege in competenta altor autoritati ale administratiei publice locale sau centrale, potrivit dispozitiilor art. 36 din Legea 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Dupa cum reiese din lege, atributiile Consiliului local sunt:

- atributii privind organizarea si functionarea aparatului de specialitate al primarului, ale institutiilor si serviciilor publice de interes local si ale societatilor comerciale si regiilor autonome de interes local;
- atributii privind dezvoltarea economico-sociala si de mediu a comunei, orasului sau municipiului;
- atributii privind administrarea domeniului public si privat al comunei, orasului sau municipiului;
- atributii privind gestionarea serviciilor furnizate catre cetateni;
- atributii privind cooperarea interinstitutionala pe plan intern si extern.


Apreciem asadar ca in exercitarea atributiilor prevazute la lit. a), Consiliul Local aproba statutul comunei, orasului sau municipiului, precum si regulamentul de organizare si functionare a consiliului local, inclusiv scoaterea anumitor posturi la concurs, acestea reoprezentand activitati de interes local si avand consecinte asupra statului de functii al respectivei autoritati..

Sursa: Portal Institutii Publice
Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016