Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici. Cum se procedeaza

de Ana Tudor 20 Ian. 2017 925

Incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici. Cum se procedeaza
Este demn de mentionat inca de la inceput ca, incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici se face prin act administrativ al persoanei care are competenta legala de numire in functia publica. Se poate realiza in urmatoarele conditii, potrivit art.97 din Legea 188/1999:


a) de drept;
b) prin acordul partilor, consemnat in scris;
c) prin eliberare din functia publica;
d) prin destituire din functia publica;
e) prin demisie.


Iata un caz extras din cadrul PortalInstitutiiPublice.ro: "Care sunt conditiile si ce formalitati trebuie indeplinite, atunci cand un functionar public doreste incetarea raportului de serviciu prin acordul partilor, deoarece si-a gasit un alt loc de munca (in afara corpului functionarilor publici)? (mentionez ca nu doreste incetarea raportului de serv. prin demisie)."



In situatia expusa mai sus, incetarea raporturilor de serviciu prin acordul partilor se va realiza la initiativa functionarului public, apreciem ca pasii care trebuie indepliniti sunt urmatorii:


1.intocmirea de catre functionarul public a cererii de incetare a raportului de serviciu, in temeiul art. 97 lit.b) din Legea 188/1999, cerere ce trebuie adresata reprezentantului legal al institutiei si care trebuie sa cuprinda data de la care functionarul doreste incetarea raportului de serviciu (recomandam inregistrarea acesteia la registratura unitatii);


2.obtinerea acordului reprezentantului legal, in scris, pe cererea sus mentionata (reprezentantul legal trebuie sa semneze si sa isi exprime in mod expres acordul asupra incetarii raporturilor de serviciu prin acordul partilor);


3.cererea astfel aprobata se xerocopiaza, orginalul fiind dus la structura de resurse umane pentru a incepe demersurile necesare incetarii raportului de serviciu;
(...)


De asemenea, in temeiul art.103 din Legea 188/1999, functionarul public trebuie sa predea lucrarile si bunurile care i-au fost incredintate in vederea exercitarii atributiilor de serviciu.
 


Sursa: PortalInstitutiiPublice


 


 

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.33 din 3 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit