Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost adoptata de Guvern

de Cristian Tanase 18 Nov. 2016 127

Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost adoptata de Guvern
OUG pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, care aduce schimbari majore in privinta selectarii managerilor unitatilor sanitare publice, a fost adoptata de Guvern in 16 noiembrie 2016.


Concret, OUG pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii  


elimina restrictiile privind participarea la concurs si deschiderea competitiei in selectarea celor mai competenti directori
 
Astfel, prin adoptarea acestui proiect de act normativ se realizeaza o extindere a sferei persoanelor care pot ocupa aceasta functie. De la data intrarii in vigoare a acestei ordonante (data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I), selectia managerilor se poate realiza si din randul altor categorii de specialisti cu experienta si abilitati de conducere dovedite. In prezent, conform legislatiei in vigoare, exista obligatia managerilor din spitalele clinice de a fi cadru universitar sau medic primar, masura considerata prea restrictiva si care ingradea in mod nejustificat accesul la aceasta functie, cu consecinte negative in procesul de selectie pentru ocuparea acestei functii si in desfasurarea activitatii de management.


 Actul normativ aduce o serie de modificari in ceea ce priveste situatiile de conflict de interese si incompatibilitati, prin extinderea acestora, in ceea ce priveste managerul de spital si ceilalti membri ai comitetului director (director medical, director financiar-contabil si,  in spitalele cu peste 400 de paturi, directorul de ingrijiri). Astfel, aceste functii devin incompatibile cu cele de conducere, administrare si control la nivelul partidelor politice sau al societatilor comerciale.



In plus, persoanele aflate la conducerea spitalelor vor avea noi prevederi la capitolul conficte de interese:


-  detinerea de catre sotul/sotia, rudele ori afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv ai managerului, a functiei de membru in comitetul director, sef de sectie, laborator sau serviciu medical sau a unei alte functii de conducere, inclusiv de natura administrativa, in cadrul spitalului la care persoana in cauza exercita functia de manager;


-  alte situatii in care managerul, sotul/sotia, rudele ori afinii managerului pana la gradul al IV-lea inclusiv au un interes de natura patrimoniala care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a functiei de manager.


- In plus, un manager sau membrii comitetului director nu vor avea voie sa primeasca finantare pentru activitatile didactice sau de cercetare stiintifica din partea furnizorilor de bunuri si servicii ai spitalului. O eventuala finantare ar putea afecta exercitarea functiei de manager in conditii de impartialitate, existand riscul avantajarii sub diverse forme a respectivilor furnizori in relatia cu spitalul.


Pentru sefii de sectii vor fi organizate concursuri, deoarece aceasta metoda este considerata ca fiind cea mai obiectiva si transparenta pentru desemnarea celei mai potrivite persoane pentru ocuparea acestor functii.


Conditiile de exercitare a activitatilor de manager vor fi stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si prin contractul de management.


Sursa: Portal Institutii Publice


 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit