Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Mai putine locuri de munca si scaderea investitiilor straine. Ce risca Romania, odata cu modificarea Codului Fiscal

de Mihaela Croitoru 08 Nov. 2017 78

Mai putine locuri de munca si scaderea investitiilor straine. Ce risca Romania, odata cu modificarea Codului Fiscal
Guvernul a anuntat ca mentine modificarile fiscale anuntate de cateva luni, iar trecerea contributiilor sociale in seama salariator este un fapt, in contextul in care acest lucru se va face prin Ordonanta de Urgenta.


Asa a anuntat premierul Mihai Tudose, in cursul zilei de 7 noiembrie, asa ca protestele angajatilor au si inceput.


Mai multe despre CAS si CASS poti citi aici >>>


Asociatia Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri, ABSL Romania, este de parere ca Proiectul de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea legii nr 227/2015 privind Codul Fiscal si considera ca implementarea acestora poate afecta negativ competitivitatea Romaniei pe plan international in cadrul industriei reprezentate de asociatia noastra, descurajand si mai mult investitiile straine in acest domeniu.


Companiile membre ABSL considera ca predictibilitatea mediului de afaceri este un factor cheie al cresterii economice, iar modificarea brusca si semnificativa a programului fiscal, fara consultari cu mediul de afaceri sau fara studii aprofundate de impact, prezinta motive de ingrijorare cu privire la economia romaneasca in ansamblu, cu efecte imediate asupra dezvoltarii industriei noastre si crearii de noi locuri de munca.
 


Astfel, cu privire la propunerile proiectului de OUG, ABSL considera:


1.Transferarea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in sarcina angajatului este inoportuna din urmatoarele rationamente:


-Aceasta modificare a legislatiei nu are niciun impact pozitiv asupra incasarilor bugetare.


-Nu poate fi garantata mentinerea castigurilor nete ale salariatilor la nivelul actual, in vederea compensarii schimbarii de legislatie in mediul privat. Acest lucru poate conduce la dezechilibre pe piata fortei de munca intre companiile de stat (unde Guvernul poate controla/impune mentinerea salariilor nete) si cele private.


2.Relaxarea impozitarii pentru anumite categorii de contribuabili (PFA) este binevenita pe termen lung, intrucat sustine antreprenoriatul, care este esential in stimularea cresterii economice pe termen lung, insa ar trebui facuta o analiza holistica a impactului propunerilor, intrucat acestea ar putea stimula utilizarea abuziva a acestor structuri ca alternative la contractul de munca, avand efecte negative insemnate asupra incasarilor bugetare.


3.Impozitul pe veniturile microintreprinderilor:


Consideram ca mentinerea caracterului optional al platii impozitului pe venit, respectiv profit, este necesara, in limita unor criterii clar definite, intrucat:


-Aproximativ 80% dintre companiile din Romania inregistreaza o cifra de afaceri inferioara pragului de 1 mil EUR, iar o buna parte dintre acestea evolueaza la limita profitabilitatii, indeplinind insa un rol fundamental in crearea locurilor de munca si plata taxelor aferente catre stat.


-Ca urmare a noilor propuneri din partea Guvernului, toate companiiile care inregistreaza o rata a profitului inferioara pragului de 6% vor plati un impozit mai mare decat cel prezent, existand astfel riscul cresterii numarului de insolvente cu toate efectele acesteia: blocajul financiar, cresterea somajului si scaderea incasarilor bugetare aferente.


-Eliminarea conditiei ca 80% din venituri sa provina din afara sferei activitatilor de consultanta, coroborat cu presiunile expuse mai sus poate stimula abuzul folosirii acestor structuri ca forma alternativa de remuneratie pentru activitatile dependente.


-Anumite activitati cu ciclu lung de productie, cum ar fi constructiile, proiectele din industria petrolului sau chiar productia de software nu prezinta o corelatie anuala intre venituri si cheltuieli, inregistrand pierderi in primii ani ai proiectelor mari si profit dupa livrarea acestora.


Prin aplicarea noilor prevederi, aceste companii nu vor putea utiliza pierderea fiscala din primii ani ai proiectelor in anii fiscali ulteriori, in care se culeg roadele muncii anterioare. Astfel, aceste companii vor fi nevoite sa bugeteze o rata mai mare a profitului, riscand sa devina necompetitive pe piata internationala si sfarsind prin a plati mai putine taxe la bugetul de stat – a se vedea si paragraful privitor la impozitarea angajatilor din industria IT, un alt factor care va impacta negativ competitivitatea firmelor romanesti producatoare de software pe plan international, cu efecte negative in incasarile bugetare.


4.Noile reglementari vor afecta negativ venitul net al angajatilor din industria de IT, prin aplicarea noii cote de impozitare cu 10%.


Mentionam ca, in ultimii ani, aceasta industrie a cunoscut o dezvoltare fulminanta prin retinerea fortei de munca inalt calificate in Romania tocmai ca urmare a interventiei salutare a statului, prin scutirea impozitarii pentru aceasta categorie de salariati – contribuind astfel semnificativ la cresterea incasarilor bugetare.


Cererea de forta de munca in acest domeniu pe piata internationala este imensa, iar mobilitatea fortei de munca in secolul 21 este extrem de mare.


Este astfel clar ca aceste resurse extrem de valoroase pentru economia romaneasca vor fi acum profund dezavantajate, iar migrarea lor (impreuna cu proiectele coordonate de acestea) catre destinatii mai atractive va fi semnificativ sporita, avand un potential efect negativ in cascada asupra incasarilor bugetare.


Astfel, ABSL considera ca operarea in conditii de risc ridicat si impredictibilitate va face din ce in ce mai dificila atragerea de noi proiecte pe piata romaneasca si promovarea Romaniei ca destinatie atractiva si competitiva pentru investitorii din aceasta industrie.  



Sursa: Mediafax


 


 

Autor: Mihaela Croitoru



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit