Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Procedura: Modificare pret in cadrul unei proceduri simplificate de achizitie

de Cristian Tanase 24 Feb. 2020 216

Procedura: Modificare pret in cadrul unei proceduri simplificate de achizitie
In cadrul unei proceduri simplificate, pentru contract proiectare-executie, reabilitare cladire patrimoniu, la evaluarea etapei financiare s-a constatat ca pretul este mai mare cu 8% decat valoarea publicata in documentatia de atribuire. Se mentioneaza ca este singurul ofertant fiind necesare atestari pentru cladirile de patrimoniu.


1. Se pot cere clarificari privind pretul?
2. Exista posibilitatea legala de suplimentare a pretului - conform art.137 pct. e) din H.G 395/2016 ori alta prevedere legala - sau este necesara descalificarea canditatului si reluarea procedurii?


Raspunsul specialistului:


Potrivit art. 133 din Normele metodologice, aprobate prin HG 395/2016, cu modificarile si completarile ulterioare,  comisia de evaluare are obligatia de a analiza si de a verifica fiecare oferta atat din punct de vedere al elementelor tehnice propuse, cat si din punct de vedere al aspectelor financiare pe care le implica.


Propunerea tehnica trebuie sa corespunda cerintelor minime prevazute in caietul de sarcini sau in documentul descriptiv, iar propunerea financiara trebuie sa se incadreze in fondurile care pot fi disponibilizate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica, respectiv sa fie corelata cu elementele propunerii tehnice pentru a evita executarea defectuoasa a contractului, sa nu se afle in situatia prevazuta la art. 210 din Lege sau sa nu reprezinte o abatere de la legislatia incidenta, alta decat cea in domeniul achizitiilor publice.


Totodata, potrivit art. 209 din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care informatiile sau documentele prezentate de catre operatorii economici sunt incomplete sau eronate sau in cazul in care lipsesc anumite documente, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita intr-un anumit termen ofertantilor/candidatilor clarificari si, dupa caz, completari ale documentelor prezentate de acestia in cadrul ofertelor sau solicitarilor de participare, cu respectarea principiilor tratamentului egal si transparentei.


Autoritatea contractanta nu are dreptul ca prin clarificarile/completarile solicitate sa determine aparitia unui avantaj evident in favoarea unui ofertant/candidat.


Prin urmare, in opinia noastra, solicitarea de clarificari privind pretul ofertat care nu concorda cu cel inscris de autoritatea contractanta in documentatia de atribuire nu se numara printre cele permise de lege, situatie in care apreciem ca oferta ar trebui sa fie declarata neconforma.


Insa, Comisia de evaluare are obligatia de a respinge ofertele inacceptabile si neconforme, in conditiile art. 215 din Legea nr. 98/2016. Astfel, potrivit art. 137 alin(2) lit.e) si f) oferta este considerata inacceptabila in urmatoarele situatii:


- pretul, fara TVA, inclus in propunerea financiara depaseste valoarea estimata comunicata prin anuntul de participare si nu exista posibilitatea disponibilizarii de fonduri suplimentare pentru indeplinirea contractului de achizitie publica respectiv;


- pretul, fara TVA, inclus in propunerea financiara depaseste valoarea estimata comunicata prin anuntul de participare si, desi exista posibilitatea disponibilizarii de fonduri suplimentare pentru indeplinirea contractului de achizitie publica respectiv, se constata ca acceptarea unei astfel de oferte ar conduce la modificarea substantiala in sensul depasirii procentelor de la art. 221 alin. (1) lit. f) pct. ii) din Lege (valoarea modificarii este mai mica decat 10% din pretul contractului de achizitie publica initial, in cazul contractelor de achizitie publica de servicii sau de produse, sau mai mica decat 15% din pretul contractului de achizitie publica initial, in cazul contractelor de achizitie publica de lucrari);


Fata de aceste aspecte, in opinia noastra, in functie de disponibilitatile si resursele financiare ale autoritatii contractante, aceasta are posibilitatea de a analiza inclusiv oferta financiara care depaseste valoarea estimata a autoritatii contactante cuprinsa in documentatia de atribuire, nefiind obligata sa o declare inadmisibila in mod automat.


Prin urmare, in functie de resursele financiare existente la autoritatea contractanta, apreciem ca aceasta poate decide admiterea ofertei financiare, chiar daca aceasta depaseste valoarea estimata de catre autoritate in documentatia de atribuire, dar se incadreaza in limitele sus-mentionate, nefiind considerata modificare substantiala si respecta dispozitiile legale antereferite.


 
Raspuns oferit de Patrick, expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro



 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016