Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Promovarea angajatilor bugetari prin transformarea postului

de Ana Tudor 28 Apr. 2016 1683

Promovarea angajatilor bugetari prin transformarea postului
Participarea la concurs, respectiv examen, reprezinta principala forma de ocupare a unui post intr-o institutie sau autoritate publica. In functie de caz, organizarea concursului se stabileste prin hotarare de Guvern.


Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se face prin concurs sau examen pe baza regulamentului-cadru ce cuprinde principiile generale si care se aproba prin hotarare a Guvernului sau alte acte normative specifice, potrivit prevederilor art. 26 alin. (7) din Legea 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor  generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale din sectorul bugetar a fost aprobat prin HG 286/2011.

Vom analiza in acest sens urmatorul studiu de caz: "In cadrul unei institutii publice un post contractual de inspector de specialitate IA studii superioare a devenit vacant prin decesul salariatului, ce pasi se vor urma pentru ocuparea acestui post de catre un alt angajat din cadrul institutiei, care  a terminat facultatea, insa nu are vechime in studii superioare? De precizat ca el ocup un post de studii medii - poate fi trecut pe postul de inspector de specialitate IA numai prin transformarea postului in debutant si prin examen? Cum este legal?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Apreciem ca in acest caz discutam de doua posturi, distincte, astfel identificate in statul de functii al institutiei, respectiv un post pe studii medii pe care in prezent il ocupa salariatul si pentru care indeplineste un anumit set de atributii, si un post de studii superioare devenita vacant ca urmare a decesului salariatului, pentru care sunt stabilite alte atributii.

Asadar, devin incidente dispozitiile art. 26 alin.(2) din Legea 284/2010 potrivit carora in situatia in care promovarea personalului bugetar in functie, grad sau treapta profesionala nu este reglementata prin statute proprii, promovarea se face de regula pe un post vacant existent in statul de functii.

In situatia in care nu exista un post vacant, promovarea personalului platit din fonduri publice in functii, grade sau trepte profesionale se va face prin transformarea postului din statul de functii in care acestea sunt incadrate intr-unul de nivel imediat superior.

Asadar, intrucat din informatiile furnizate de dvs in speta exista un post vacant la nivelul institutiei, apreciem ca persoana care ocupa la aceasta data un post pe studii medii poate promova prin examen sau concurs pe postul astfel devenit vacant daca indeplineste si celelalte conditii stabilite de lege si HG 286/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

Precizam ca potrivit prevederilor art. 41 alin.(4) din HG 286/2011 promovarea intr-o functie pentru care este prevazut un nivel de studii superior se face prin transformarea postului din statul de functii in care aceasta este incadrat intr-un post prevazut cu studii superioare de scurta sau de lunga durata, al carui grad profesional este imediat superior celui de debutant, cu mentinerea gradatiei avute la data promovarii, ca urmare a obtinerii unei diplome de nivel superior si a promovarii examenului organizat in acest sens, cu respectarea prevederilor art. 41^1, 44 si 45 din Regulament.

Propunerea de promovare intr-o functie cu un nivel de studii superior, ca urmare a absolvirii de catre salariat a unor forme de invatamant superior in specialitatea in care isi desfasoara activitatea sau considerata de autoritatea ori institutia publica ca fiind utila pentru desfasurarea activitatii, justificata de necesitatea modificarii fisei de post, se face de catre seful ierarhic superior la cererea salariatului, insotita de copia legalizata a diplomei de licenta, respectiv a diplomei de absolvire sau, dupa caz, de adeverinta care sa ateste absolvirea studiilor, eliberate de o institutie de invatamant superior acreditata, si este aprobata de catre conducatorul autoritatii ori institutiei publice.

Promovarea intr-o functie pentru care este prevazut un nivel de studii superior se face numai prin examen sau concurs, in masura in care conducatorul autoritatii sau institutiei publice decide ca atributiile din fisa postului sa fie modificate in mod corespunzator. In acest sens se impune intocmirea unui referat de evaluare intocmit de seful ierarhic care trebuie aprobat de conducatorul autoritatii sau institutiei publice.

Examenul de promovare in grade sau trepte profesionale se poate organiza trimestrial, semestrial sau anual, in functie de decizia conducatorului autoritatii ori institutiei publice.

Sursa: Portal Institutii Publice

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit