Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Reorganizarea institutiilor publice si reincadrarea angajatilor

de Marius Matei 27 Nov. 2015 1239

Reorganizarea institutiilor publice si reincadrarea angajatilor
Reorganizarea institutiilor publice se realizeaza de obicei din cauza desfiintarii posturilor vacante si nu din cauza efectuarii unor concedieri colective.


Daca reorganizarea institutiei a fost optiunea legiuitorului si nu rezultatul manifestarii de vointa a organelor sale de conducere, controlul jurisdictional poate viza exclusiv modul de aplicarea a legii, conform legislatiei in vigoare.

Vom analiza in materialul urmator o situatie concreta de reorganizare a unei institutii publice: In anul 2007 institutia publica a fost desfiintata si a fost preluata de una nou infiintata. Singura modificare a fost schimbarea denumirii intitutiei. Tot ce exista in vechea institutie a fost preluat de noua intitutie, prin protocol de predare primire, inclusiv angajatii. Angajatilor li s-a desfacut vechiul contract de munca si li s-a incheiat altul cu aceleasi prevederi, pe aceleasi posturi. Intrebarea este: La preluare, angajatii ar fi trebuit sa sustina concurs de angajare?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Potrivit legislatiei in vigoare, concursul ar fi obligatoriu pentru acesti salariati numai in  situatia in care in actul normativ de reorganizare s-ar reglementa expres o asemenea ipoteza sau cand tipul posturilor din cadrul institutiei s-ar modifica, incadrarea pe acestea realizandu-se numai prin concurs.

In situatia prezentata se va tine cont de art. 30 din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art.26 alin. (7) din Legea nr. 284/2010 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, numai intr-o asemenea ipoteza - cum este cea reglementata expres, spre exemplu, de art. 4 alin. (5) din OUG 74/2013 -, cand acest lucru rezulta expres din actul normativ de reorganizare, concursul ar deveni obligatoriu si pentru salariatii actuali, in toate celelalte cazuri acesta nefiind necesar.  


Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 2.5 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit