Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce sume pot ridica institutiile publice din trezorerie

de Ioana Stoica 14 Dec. 2015 1946

Ce sume pot ridica institutiile publice din trezorerie
Conform Situatiilor platilor planificate, institutiile publice pot dispune de sume din Trezoreria statului cu exceptiile prevazute la art. 5 din ordinul 2281/2009.


Indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, institutiile publice au obligatia de a-si prognoza decadal platile care urmeaza a fi dispuse din conturi deschise la unitatile Trezoreriei Statului, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1 la ordin.

Decada cuprinde urmatoarele intervale:

1. decada I - cuprinde toate zilele calendaristice din intervalul 1-10 al lunii;
2. decada II - cuprinde toate zilele calendaristice din intervalul 11-20 al lunii;
3. decada III - cuprinde toate zilele calendaristice din intervalul 21-31 al lunii.

Fac exceptie de la obligatia prognozarii si raportarii urmatoarele categorii de plati:

- platile care nu depasesc plafonul de 10.000 lei, determinat ca suma a platilor prin virament, care se dispun de o institutie publica in decursul unei zile calendaristice;
- numerarul ridicat de o institutie publica de la unitatile Trezoreriei Statului care nu depaseste plafonul de 1.000 lei in decursul unei zile calendaristice;
- platile aferente unor situatii de calamitati naturale, inclusiv reparatii curente de urgenta la infrastructura feroviara si terestra in caz de accidente;

- plati privind cheltuieli de deplasare sau delegare interne / externe aferente actiunilor organizate in perioada de raportare;
- plati prin virament / ridicari de numerar aferente ajutoarelor de deces si ajutoarelor de urgenta, indemnizatii pentru accidente de munca, inclusiv plati aferente unor servicii funerare;
- cheltuieli judiciare si extrajudiciare, inclusiv taxe notariale si cadastrale;
- taxe privind avize si autorizatii;
- medicamente si materiale sanitare achizitionate in regim de urgenta;
- ajutoare pentru tratamente medicale in strainatate, aprobate prin hotarari ale Guvernului;
-. restituiri de garantii pentru participarea la licitatii, garantii vamale sau alte garantii / cautiuni, inclusiv ale unor sume in lei confiscate, depuse in conturi deschise la Trezoreria Statului;
- sume datorate in baza unor hotarari judecatoresti sau a altor titluri executorii emise in conditiile legii, cu termene de plata in cadrul perioadei de raportare, inclusiv sume executate silit din conturi deschise la Trezoreria Statului;
-. amenzi;
-. platile prin virament si ridicarile de numerar destinate unor misiuni operative sau altor activitati specifice institutiilor publice din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale;
- plati aferente operatiunilor privind siguranta nationala a Romaniei, conform Legii nr. 51/1991, si cheltuieli privind flagranturi organizate in conditiile legii;
- restituiri de sume incasate necuvenit sau peste nivelul drepturilor de incasat, cu exceptia celor prevazute la art. 7;
- platile dispuse de catre Comisia Europeana din contul deschis la Trezoreria Statului;
- platile aferente rambursarii depozitelor pe termen scurt atrase de la institutii de credit sau alte institutii financiare pentru asigurarea permanenta a echilibrului dintre resursele contului curent general al Trezoreriei Statului si necesitatile de finantare, inclusiv dobanda aferenta acestora cu termen de contractare si rambursare in cadrul perioadei de raportare;
- sume reprezentand transferuri sau regularizari intre conturi proprii deschise la Trezoreria Statului si sume transferate in conturile institutiilor publice ierarhic inferioare;
- dobanzi aferente certificatelor de depozit ale populatiei si conturilor de disponibilitati si depozite constituite la Trezoreria Statului;
-  comisioane pentru operatiunile derulate prin contul curent general al Trezoreriei Statului si prin conturile de valuta deschise in evidentele Bancii Nationale a Romaniei pe numele Ministerului Finantelor Publice.
- platile care se dispun in limita unei abateri pozitive sau negative de cel mult 10%, zilnic, pentru fiecare categorie de plati prognozata potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1.
- platile aferente proiectelor si programelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare.
Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Primarii - Taxe si Impozite 2016"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Primarii - Taxe si Impozite 2016

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Primarii - Taxe si Impozite 2016"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Primarii - Taxe si Impozite 2016

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Primarii - Taxe si Impozite 2016"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit