Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Finantare pentru acordarea de vouchere de vacanta, in cadrul unei institutii PUBLICE

de Mara Dobrin 13 Nov. 2019 486

Finantare pentru acordarea de vouchere de vacanta, in cadrul unei institutii PUBLICE
Bugetul institutiei este documentul prin care sunt prevazute si aprobate in fiecare an veniturile si cheltuielile sau, dupa caz, numai cheltuielile, in functie de sistemul de finantare al respectivei institutii publice. Fata de aceste aspecte, apreciem ca institutiile publice finantate integral din venituri proprii au obligatia de a-si intocmit bugetul de venituri si cheltuieli, in conditiile legii, astfel incat sa poata asigura cheltuielile necesare de functionare, inclusiv cheltuielile de personal, exclusiv din veniturile proprii, pentru intreg anul bugetar.


"Avand in vedere ca suntem institutie publica subordonati administratiei publice locale finantati din venituri proprii platind si drepturile salariale ale rezidentilor cabinetului de planificare familiala si dispensarului TBC cu finantare de la bugetul de stat finantarea fiind prin directia de sanatate publica avand prinse in buget acordarea vouchere de vacanta dar spitalul nu dispune de fonduri proprii pentru acordarea lor care este cadrul legal pentru solicitarea acestor fonduri din bugetul de stat deoarece directia de sanatate ne comunica ca nu finanteaza aceste drepturi."


 


Finantarea institutiilor publice de subordonare locala se face in conditiile Legii nr. 273/2006, ale Legii nr. 95/2006 si, atunci cand este cazul, potrivit prevederilor legislatiei speciale.


Dupa cum se observa din analiza dispozitiilor legale anterior mentionate, fiecarei institutii ii revine sarcina intocmirii bugetului cu respectarea regulilor aplicabile fiecarui tip de institutie publica, respectiv finantata integral de la bugetul de stat, finantata din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat si, dup caz, finantata integral din venituri proprii.


In mod similar, in cuprinsul art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 se mentioneaza modalitatea de finantare a institutiior publice locale, integral sau partial de la bugetul local sau institutii publice finantate integral din venituri proprii.


Potrivit art. 201 alin. (9) din Legea nr. 95/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, bugetele de venituri si cheltuieli ale spitalelor din reteaua administratiei publice locale se intocmesc, se aproba si se executa potrivit prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, si fac parte din bugetul general al unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale.


Potrivit art. 194 din Legea nr. 95/2006 spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale incheie contracte cu directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, pentru:


a) implementarea programelor nationale de sanatate publica;
b) asigurarea drepturilor salariale ale personalului care isi desfasoara activitatea in cadrul cabinetelor medicale cuprinse in structura organizatorica aprobata in conditiile legii: cabinete de medicina sportiva, planning familial, HIV/SIDA, distrofici, TBC, LSM;
c) asigurarea drepturilor salariale ale personalului care desfasoara activitatea de cercetare stiintifica in conditiile legii;
d) asigurarea cheltuielilor de natura bunurilor si serviciilor necesare cabinetelor medicale de medicina sportiva, cabinete TBC, cabinete LSM, cuprinse in structura organizatorica a spitalului, aprobate in conditiile legii;
e) asigurarea cheltuielilor prevazute la art. 100 alin. (7) si, dupa caz, alin. (8) pentru UPU si CPU cuprinse in structura organizatorica a spitalelor de urgenta, aprobate in conditiile legii;
f) asigurarea drepturilor salariale pentru rezidenti in toata perioada rezidentiatului, anii I - VII.


Totodata, potrivit art. 199 alin.(1) din legea precitata, autoritatile publice locale pot participa la finantarea unor cheltuieli de administrare si functionare, respectiv cheltuieli de personal, stabilite in conditiile legii, bunuri si servicii, investitii, reparatii capitale, consolidare, extindere si modernizare, dotari cu echipamente medicale ale unitatilor sanitare cu paturi transferate, in limita creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie in bugetele locale.


Potrivit art. 1 alin.(2) din OUG 8/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile publice, astfel cum sunt la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2020, vouchere de vacanta in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.


Potrivit alin.(2^4) al aceluiasi articol, in limita resurselor bugetare, angajatorul stabileste, in conditiile alin. (2), cand acorda voucherele de vacanta, de comun acord cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, dupa caz.
Voucherele de vacanta se acorda, asadar, in limitele sumelor prevazute cu aceasta destinatie in bugetul de stat sau, dupa caz, in bugetele locale, pentru unitatile din domeniul bugetar, si in limitele sumelor prevazute cu aceasta destinatie in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat, potrivit legii, pentru celelalte categorii de angajatori.


Avand in vedere modalitatea de finantare a institutiei, respectiv, institutie publica locala finantata integral din venituri proprii, apreciem ca aceasta nu poate primi in mod direct subventii de la bugetul de stat pentru plata voucherelor de vacanta.


Asa cum am mentionat mai sus, activitatile ce pot fi finantate din bugetul de stat, distinct de bugetul propriu al respectivei institutii, sunt mentionate expres de legi speciale, finantarea realizandu-se, asa cum este si cazul de fata, prin intermediul ordonatorilor de credite ai bugetului de stat.


Dincolo de aceste aspecte, in opinia noastra, in conditiile in care bugetul spitalului public din reteaua autoritatilor administratiei publice locale face parte din bugetul general al unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, apreciem ca respectiva unitate spitaliceasca ar putea solicita in temeiul art. 199 din Legea nr.95/2006 ordonatorului bugetului local in subordinea caruia isi desfasoara activitatea suplimentarea bugetului de venturi si cheltuieli a sumelor aferente platii voucherelor de vacanta, acesta putandu-i acorda eventuale sume in limita creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie in bugetul local.


 


ATENTIE!


Fata de aceste aspecte, in opinia noastra, fondurile aferente platii voucherelor de vacanta aferente unei institutii publice locale finantata integral din venituri proprii nu pot fi finantate direct din bugetul de stat, pentru acest lucru neexistand temei legal.



In acest sens sunt prevederile art.14 alin.(2) din Legea nr. 500/2002 care stabilesc expres faptul ca nicio cheltuiala nu poate fi inscrisa in bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) si nici angajata si efectuata din aceste bugete, daca nu exista baza legala pentru respectiva cheltuiala.


Ordonatorii principali de credite ai bugetului local pot solicita in conformitate cu Legea nr. 273/2006 sume defalcate de la bugetul de stat pentru suplimentarea bugetului local.  



Un articol realizat de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>


 


 


 

Autor: Mara Dobrin



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Primarii - Taxe si Impozite 2016"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Primarii - Taxe si Impozite 2016

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Primarii - Taxe si Impozite 2016"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Primarii - Taxe si Impozite 2016

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Primarii - Taxe si Impozite 2016"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016