Sunt de acord cu politica de cookie

ANOFM si Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala au oficial acces in Revisal

de Cristian Tanase 24 Ian. 2020 278

ANOFM si Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala au oficial acces in Revisal
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anuntat ca ANOFM si Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala au acces in Revisal, pentru a optimiza munca. De asemenea, a prezentat si lista de formulare care pot fi completate online, precizand ca vor avea loc schimbari pentru simplificarea procedurilor existente.


"ANOFM - acces direct in Revisal. Se poate! Revin cu noutati. Astazi am vazut schimbare. Se ajunge aici cu mult effort, dar se poate. Retineti ca eu fac aceste schimbari fara ca Ministerul Muncii sau institutiile din coordonare sa fi fost beneficiare ale unor finantari europene care sa ma fi ajutat, adica sa fi acoperit dezvoltari de soft-uri/compatibilizari ale platformelor de mai multi ani si eu sa le iau de-a gata. Totul tine de implicare si de asumare", a scris, miercuri seara, pe Facebook, Violeta Alexandru.


Violeta Alexandru a anuntat si ca Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPIS), cele care efectueaza plata beneficiilor sociale, au intrat in Revisal si vad informatia necesara pentru ca serviciile oferite sa nu mai puna oamenii pe drumuri respectiv sa fie livrate mai repede.


"Mamicile care erau puse pe drumuri dupa nasterea copilului pentru obtinerea alocatiei sau a indemnizatiei de crestere copil, cele care depuneau actele pentru revenirea la serviciu dupa perioada de crestere copil, ca sa ofer doar un exemplu, sa fie convinse ca aceasta echipa guvernamentala este determinata sa schimbe lucrurile in bine. Toate serviciile oferite de AJPISuri, pentru care aveau nevoie de date cu privire la contractele de munca incheiate/in vigoare, se vor derula mai usor. Urmeaza simplificarea procedurilor", a mai scris pe pagina sa de Facebook, Violeta Alexandru.


Aceasta a mai precizat ca este constienta ca vor aparea probleme tehnice, dar sustine ca "inapoi lucrurile nu mai pot da".


"Sunt constienta ca vor veni tot felul de detalii tehnice, peste sutele deja gestionate de la primul «Nu se poate» pana acum. Le vom lua unul cate unul. inapoi lucrurile nu mai pot da! Nu exista «Nu se poate»! Se poate!", a mai scris Violeta Alexandru pe Facebook.


La 23 ianuarie a.c., ministrul muncii a publicat, pe aceeasi retea de socializare, un anunt referitor la debirocratizarea accesului la serviciile si beneficiile de la Ministerul Muncii si institutiile din subordine.


"180 de servicii si beneficii se acceseaza, in acest moment, la Ministerul Muncii si institutiile din subordonare prin completare de formulare. Le vedeti pe toate pe site-ul www.servicii.mmuncii.gov.ro. Multe sunt standardizate, unele probabil inutile, altele justificate prin lipsa de coordonare intre institutii. Atat intre institutiile din subordinea Ministerului cat si intre toate acestea si alte institutii implicate in calcularea indemnizatiilor si prestatiilor.


Cu ajutorul vostru activ simplificam procedurile de depunere a documentelor pentru accesarea de servicii/beneficii. Avem nevoie, in primul rand, de parerile beneficiarilor nostri. Ministerul Muncii si institutiile din subordine trebuie sa lucreze pentru cetateni. Ascultarea opiniilor acestora, analizarea lor in relatie cu eventuale si posibile modificari ale cadrului legal, trebuie sa fie in centrul demersului nostru de simplificare.


Site-ul va fi functional incepand de astazi pentru durata de o luna, imediat dupa acest termen, urmand sa vedeti, rapid, masuri de simplificare. Pot fi modificari de cadru legal, dar si, ceea imi voi asuma, decizii de management puse in practica prin legislatie secundara. 


Fiecare sectiune din site are un spatiu pentru comentarii in care ne puteti spune opinia despre:
1. utilitatea formularului
2. experienta avuta la depunerea documentelor
3. propuneri de simplificare a formularului sau a procedurii de depunere (prin procedura intelegem atat modalitatea de transmitere cat si utilitatea prezentarii documentelor justificative care insotesc formularele)", a scris ministrul pe reteaua de socializare.


De asemenea, Violeta Alexandru a precizat ca cel mai mare numar de beneficii si servicii accesate prin completare de formulare este la Casa Nationala de Pensii Publice (64), mentionand ca sunt atat servicii bine cunoscute, care tin de drepturile pensionarilor, cat si indemnizatii pentru persoanele participante la cursuri de reconversie profesionala, acces la bilete de tratament, etc.


Totodata:


- 37 de servicii presupun completare de formulare solicitate de Inspectia Muncii/Inspectoratele Teritoriale de Munca. Sunt formulare uzuale pentru inregistrarea diferitelor tipuri de contracte de munca, dar si notificari despre munca pe timp de noapte sau masuri de concediere colectiva.


- 22 de formulare se completeaza pentru obtinerea de beneficii prin AJPIS-uri, de la formular pentru alocatie pentru copil pana la obtinerea VMG.


- 33 de formulare sunt gestionate in relatia cu diverse servicii oferite de AJOFM-uri. Cele mai putine sunt gestionate de Agentia Nationala pentru Egalitate de Sanse intre Femei si Barbati.


- numai 39 de formulare pentru servicii/beneficii pot fi depuse prin mecanisme electronice de comunicare (email, portal online).


"Din 180, putin peste 100 de servicii/beneficii se bazeaza pe formulare tipizate, iar pentru restul, cetateanul trebuie sa le redacteze de mana. La un test concret pe care l-am facut, cea mai mare durata de completare a unui formular este pentru obtinerea pensiei internationale. Este un formular european pentru care, personal, constat nevoia acordarii unei asistente active din partea functionarilor in completarea acestuia. Aproximativ 30 de minute dureaza completarea formularului pentru venitul minim garantat (VMG) sau pentru alocatia pentru sustinerea familiei respectiv pentru ajutor incalzire locuinta. Cel mai rapid se completeaza formularele ANOFM/AJOFM. Aici, pana la 5 minute dureaza completarea formularului pentru completarea veniturilor ca urmare a incadrarii in munca respectiv pentru repunere in plata dupa suspendarea platii pentru indemnizatie somaj", se arata in postarea amintita. 


In ce priveste programarile facute online pentru a putea sa ne deplasam la institutii o singura data, la o anumita ora, ministrul a facut urmatoarele precizari:


"Nu pot estima, cu exactitate, cand va veni ziua in care utilizatorii de internet sa trimita atat cererile cat si documentele justificative prin email/online, urmand a fi verificate astfel incat persoana sa fie programata si sa se deplaseze la sediul institutiei vizate o singura data, la ora stabilita. Exista deja institutii care fac acest lucru in Romania si care rezista in fata suspiciunilor de lipsa de securitate pentru ca au inteles ca vremurile s-au schimbat iar informatizarea trebuie sa intre adanc in practica de lucru din administratie". 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Abonare newsletter

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016