Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Concediul de odihna pentru angajatii cu norma redusa din sectorul bugetar

de Marius Matei 18 Iul. 2014 1289

Concediul de odihna pentru angajatii cu norma redusa din sectorul bugetar
OUG nr.65/2005 stabileste obligatiile angajatorilor si drepturile salariatilor cu contract individual de munca, insa cu norma redusa, referitoare la concediul de odihna anual.


Codul muncii a fost completat prin OUG nr.65/2005 care a abrogat fractionarea concediului de odihna pentru angajatii cu norma redusa de munca. Astfel, salariatii din sectorul bugetar, dar si cei din mediul privat, care lucreaza patru sau sase ore pe zi si au un contract individual cu timp partial de munca, vor beneficia de minim 20 de zile de concediu de odihna anual.

Asadar, legislatia muncii nu permite diferente intre drepturile si obligatiile salariatilor incadrati cu norma redusa si cei cu un program full time, de 8 ore zilnic.

In plus, poate fi considerat salariat cu fractiune de norma si salariatul cu un numar de ore normale de lucru, care calculate saptamanal sau ca medie lunara, este inferior numarului de ore normale de lucru.

"Salariatul incadrat cu contract de munca cu timp partial se bucura de drepturile salariatilor cu norma intreaga, in conditiile prevazute de lege si de contractele colective de munca aplicabile", prevede art. 145 din Codul muncii.

Conform Codului muncii, un salariat cu contract individual de munca va beneficia de minim 20 de zile lucratoare de concediu de odihna, durata efectiva a acestuia fiind stabilita in contractul sau de munca, in care se vor respecta prevederile legii si ale contractelor colective.

Atentie! Din numarul de zile aferente concediului de odihna nu fac parte si zilele libere legale, precum cele oferite pentru evenimente deosebite sau sarbatorile legale, in care nu se lucreaza.

In cazul in care o institutie publica nu poate acorda zile libere salariatilor intr-o zi libera din punct de vedere legal, din cauza caracterului procesului de productie, aceasta va compensa cu timp liber ulterior.


Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit