Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ghidul personalului contractual: evaluarea performantelor profesionale, promovarea in grad si fisa de evaluare

de Ioana Stoica 01 Sep. 2014 7085

Ghidul personalului contractual: evaluarea performantelor profesionale, promovarea in grad si fisa de evaluare
Evaluarea personalului contractual incadrat intemeiul unui contract individual de munca in cadrul unei institutii publice este reglementata de art. 26 alin. (6) din Legea-cadru 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.


Activitatea ersonalului contractual din institutiile publice va fi apreciata anual, ca urmare a evaluarii performantelor profesionale individuale si va fi realizata de catre conducatorul institutiei publice, la propunerea sefului ierarhic, prin acordare de calificative: "foarte bine", "bine", "satisfacator" si "nesatisfacator".

Criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale vor fi stabilite de ordonatorii principali de credite, conform prevederilor art. 5 lit. c) din lege. Acestia pot stabili si alte criterii de evaluare in functie de specificul domeniului de activitate.

Printre criteriile obligatorii care vor fi luate in considerare la evaluarea personalului contractual se numara:

 - cunostinte si experienta;
 - complexitate, creativitate si diversitatea activitatilor;
 - judecata si impactul deciziilor;
 - influenta, coordonare si supervizare;
 - contacte si comunicare;
 - conditii de munca;
 - incompatibilitati si regimuri speciale;


Atentie! Promovarea in grad a personalului contractual se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 26 alin (1) – (5) din legea 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art. 41 si urmatoatele din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice, aprobat prin HG 286/2011.

Conform legii, promovarea personalului contractual se realizeaza pe un post vacant sau temporar vacant, iar in situatia in care nu exista un asemenea post se face prin transformarea postului din statul de functii in care acestea sunt incadrate intr-unul de nivel imediat superior.

Promovarea in grade/trepte profesionale


Promovarea in grade sau trepte profesionale a personalului contractual din sectorul bugetar se face prin examen, care consta in sustinerea unei probe scrise sau a unei probe practice (in cazul functiilor contractuale la care este necesara verificarea abilitatilor practice) si interviu stabilite de comisia de examinare.

Pentru a participa la concursul de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie sa fi obtinut calificativul "foarte bine" la evaluarea performantelor profesionale individuale cel putin de doua ori in ultimii 3 ani.

Regulamentul de organizare si desfasurare a examenului de promovare in grade sau trepte profesionale a personalului contractual se aproba prin act administrativ al ordonatorului principal de credite.

Acordarea transelor de vechime


Acordarea transelor de vechime in munca se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (3) – (5) din Legea 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare. Transele de vechime in munca, in functie de care se acorda cele 5 gradatii, sunt urmatoarele:

 - gradatia 1 - de la 3 la 5 ani - 3 clase succesive de salarizare suplimentare fata de nivelul minim al fiecarei functii;
 - gradatia 2 - de la 5 la 10 ani - doua clase succesive de salarizare suplimentare fata de cele detinute pentru gradatia 1;
 - gradatia 3 - de la 10 la 15 ani - doua clase succesive de salarizare suplimentare fata de cele detinute pentru gradatia 2;
 - gradatia 4 - de la 15 la 20 de ani - o clasa succesiva de salarizare suplimentara fata de cele detinute pentru gradatia 3;
 - gradatia 5 - peste 20 de ani - o clasa succesiva de salarizare suplimentara fata de cele detinute pentru gradatia 4.

Fisa de Evaluare a performantelor profesionale individuale ale personalului contractual

  
Numele si prenumele persoanei evaluate:     
Functia detinuta:    
Numele si prenumele evaluatorului :
Functia detinuta de evaluator:    
Perioada evaluata:  de la__________la________________

Criterii de evaluare    Nota
1) cunostinte si experienta    
2) contacte si comunicare    
3) conditii de munca    
4) incompatibilitati si regimuri speciale    
Suplimentar pentru functii de conducere
5) judecata si impactul deciziilor    
6) influenta, coordonare si supervizare    
    
Nota finala a evaluarii    
Calificativul final al evaluarii      
    
Comentariile persoanei evaluate (daca este cazul):

Numele si prenumele persoanei evaluate:     
Semnatura persoanei evaluate:     
Data     
    
Numele si prenumele evaluatorului:     
Functia     
Semnatura evaluatorului:    
Data     


Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit