Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Inspectorii Antifrauda raman fara functii. Noua Ordonanta aprobata

de Cristian Tanase 06 Feb. 2020 387

Inspectorii Antifrauda raman fara functii. Noua Ordonanta aprobata
Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta privind reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) care, anunta Sindicatul National Meridian, va determina disparitia inspectorilor antifrauda.


Cele mai importante schimbari aduse la nivelul Fiscului se refera la reducerea numarului de vicepresedinti de la 4 la 3 si transformarea functiei publice specifice de inspector antifrauda in functie publica generala. Daca diminuarea numarului de vicepresedinti are ca obiectiv conducerea unitara a activitatii de control a Fiscului, transformarea functiilor din cadrul Antifraudei are drept scop declarat acoperirea deficitului de personal existent, prin crearea posibilitatii redistribuirii acestuia intre structurile ANAF, spun sindicatele, citate de Agerpres.


"Trebuie precizat totusi ca eliminarea functiei de inspector antifrauda va duce la o generalizare a organizarii pe posturi a personalului Fiscului, o uniformizare a acestora si desi se declara ca se incurajeaza specializarea angajatilor, prin disparitia acestei functii are loc exact contrariul. Este de mentionat ca deficitul de personal existent la Directia Antifrauda are drept cauza principala faptul ca nu s-au organizat concursuri de ocupare a posturilor vacante de mai multi ani de zile, de altfel un fenomen generalizat la nivelul intregului ANAF. De asemenea disparitia functiei de inspector antifrauda va face ca, pe viitor, numarul acestora sa scada si mai mult, deoarece prin eliminarea statutului specific existent va continua, intr-un ritm si mai alert, migrarea acestora catre alte directii si servicii din cadrul ANAF, avand in vedere ca salariile sunt aceleasi", se arata in comunicatul citat de aceeasi sursa. 


Noile prevederi, considera sindicalistii, vor duce in final nu la reducerea, ci la cresterea costului colectarii resurselor la bugetul de stat, ca urmare a faptului ca schema de personal de la Antifrauda se va incarca si cu personal contractual, nu vor fi numai functionari publici ca si pana acum, in conditiile in care acestia nu pot desfasura actiuni de control, ci se vor ocupa doar de alte activitati complementare acestora.


Aceeasi sursa considera ca trebuie remarcata si lipsa transparentei din cadrul procesului legislativ, avand in vedere ca proiectul de act normativ a fost adus la cunostinta tuturor cu numai o zi inainte de a fi adoptat, incalcandu-se astfel prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica.


In ciuda faptului ca obiectivul declarat al ANAF este sa fie o institutie eficienta si transparenta, acest act normativ nu aduce nimic nou in acest sens si nici la implementarea unor masuri cum ar fi digitalizarea activitatii, reformarea managementului sau reproiectarea proceselor in cadrul institutiei, reorganizarea actuala accentuand de fapt si mai mult aspectele negative existente deja, transmite comunicatul citat. 
 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016