Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Inventarierea imobilizarilor in curs de executie

de Ana Tudor 03 Dec. 2015 1662

Inventarierea imobilizarilor in curs de executie
Inventarierea institutiilor publice presupune o serie de operatiuni prin care se constata existenta tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.


Pentru ca anul 2015 este pe final, vom analiza in continuare un caz specific. Pot institutiile publice sa efectueze inventarierea inainte de 31.12.2015? In acest caz, cum se inventariaza imobilizarile corporale in curs de executie care vor fi scoase din functiune (nu se mai finalizeaza)?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Analizand legislatia in vigoare, apreciem ca institutiile publice pot efectua inventarierea inainte de inchiderea exercitiului financiar.

In situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in registrul-inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar, potrivit Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009.

In listele de inventariere a imobilizarilor necorporale si corporale, aflate in curs de executie, se mentioneaza pentru fiecare obiect in parte, pe baza constatarii la fata locului: denumirea obiectului si valoarea determinata potrivit stadiului de executie, pe baza valorii din documentatia existenta (devize), precum si in functie de volumul lucrarilor realizate la data inventarierii.

Materialele si utilajele primite de la beneficiari pentru montaj si neincorporate in lucrari se inventariaza separat. Lucrarile de investitii care nu se mai executa, fiind sistate sau abandonate, se inscriu in liste de inventariere distincte, mentionandu-se cauzele sistarii sau abandonarii, aprobarea de sistare ori abandonare si masurile ce se propun in legatura cu aceste lucrari.
Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.25 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit