Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Modificari majore la REVISAL. Institutiile Publice vor avea registru diferit

de Ana Tudor 30 Sep. 2016 855

Modificari majore la REVISAL. Institutiile Publice vor avea registru diferit
Lipsa de date privind salariile in plata ale personalului bugetar a determinat Ministerul Muncii sa modifice HG nr.500.2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor.


Astfel, un proiect de hotarare de Guvern prevede modificari majore in REVISAL, care vizeaza atat angajatorii, cat si institutiile si autoritatile publice. Acestia vor fi obligati sa aiba doua registre diferite.


Mai exact, pentru salariatii din mediul privat, angajatorii vor folosi in continuare Registrul general de evidenta a salariatilor - Registrul privat, in timp ce pentru bugetari, institutiile si autoritatile publice vor avea un Registru general de evidenta a personalului platit din fonduri publice - Registru public.


Concret, ce modificari aduce proiectul de HG:


- fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice, cu respectarea dispozitiilor privind protectia datelor cu caracter personal;
- registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor persoanelor platite din fonduri publice, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei;
- registrul general de evidenta a personalului platiti din fonduri publice va fi pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice si va fi pus la dispozitie inspectorului de munca sau oricarei alte autoritati care il solicita, in conditiile legii;
- la solicitarea oricarei persoane, Inspectia Muncii are obligatia de a furniza date/informatii din registrul privat/public cu privire la activitatea desfasurata de aceasta, la durata activitatii, la salariu, la vechimea in munca, in meserie si in specialitate, intr-un termen de 5 zile de la data solicitarii;
- orice angajator are dreptul sa solicite si sa obtina de la Inspectia Muncii date din registrul privat/public cu privire la activitatea unui angajat/functionar public, exclusiv cu privire la studii, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
- crearea unui sistem informatic care va permite transmiterea registrului privat/public de catre angajatori, sistem ce va fi administrat de catre Inspectia Muncii;


se introduce o dispozitie cu caracter tranzitoriu prin care institutiile/autoritatile publice vor transmite catre Inspectia Muncii datele solicitate intr-un termen care nu va depasi 12 luni.
- la solicitarea Inspectiei Muncii, autoritatiile/institutiile publice vor transmite informatiile necesare intr-un termen de 10 zile de la data solicitarii, cu respectarea termenului de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
- registrul pentru personalul din cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala va fi pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice, iar structura datelor privind evidenta salariatilor se stabileste printr-un ordin comun al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului institutiei/autoritatii publice din cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala.
- diferentierea intre detasarea reglementata de Codul Muncii si detasarea transnationala reglementata de Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, cu modificarile si completarile ulterioare;
- stabilirea obligativitatii de a transmite datele de identificare ale utilizatorului in cazul contractelor de munca temporara;
- stabilirea obligativitatii, pentru angajatori, de a elibera o adeverinta salariatului, la incetarea contractului individual de munca care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, meserie si in specialitate;
- clarificarea unor reglementari din actuala hotarare in ceea ce priveste sanctionarea muncii nedeclarate, precum si recorelarea/reformularea contraventiilor si sanctiunilor conform modificarilor si completarilor aduse prin prezentul proiect.



Tinand seama de importanta deosebita a datelor privind salariile in plata ale personalului bugetar care vor sta la baza elaborarii noii legi de salarizare a personalului platit din fonduri publice, de importanta activitatii de control a Inspectiei Muncii si a inspectoratelor teritoriale de munca in domeniul relatiilor de munca, registrul general de evidenta a salariatilor si registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice reprezinta instrumente utile, astfel incat este necesara adoptarea acestui proiect de act normativ, se arata in nota de fundamentare a proiectului.


Vezi Hotararea de Guvern aici >>
Proiectul de Hotarare de Guvern arata ca in forma actuala a hotararii nu se face diferentierea intre detasarea reglementata de Codul Muncii si detasarea transnationala reglementata de Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de
servicii transnationale, cu modificarile ulterioare, motiv pentru care inspectorii de munca nu au temei legal pentru a dispune masuri si a aplica sanctiuni contraventionale pentru netransmiterea informatiilor privind salariatii detasati, astfel cum sunt definiti de Legea nr. 344/2006. In plus, s-a constatat faptul ca la nivelul Inspectiei Muncii este necesara o evidenta a acestei categorii de salariati. Totodata, pentru activitatea de control desfasurata de inspectorii de munca sunt necesare datele referitoare la salariatii care, din dispozitia angajatorilor lor, presteaza temporar activitate pe teritoriul unui stat care nu este stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European.
Pentru eficientizarea controalelor care au ca obiectiv verificarea agentilor de munca temporara si a utilizatorilor este util ca inspectorii sa cunoasca datele de identificare ale utilizatorilor la dispozitia carora sunt pusi salariatii temporari anterior efectuarii actiunii de control, pentru confruntarea datelor transmise cu cele care rezulta din verificarea documentelor prezentate de catre entitatile controlate.


Sursa: Ministerul Muncii


 

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit