Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ocuparea functiei publice: organizarea concursului

de Marius Matei 13 Aug. 2014 2790 1

Ocuparea functiei publice: organizarea concursului
Singura modalitate prin care poate fi ocupata o functie publica este prin organizarea unui concurs de verificare a aptitudinilor profesionale.


Astfel, pentru incadrarea la un post disponibil in incinta unei unitati bugetare, candidatii vor participa la concurs. In cazul in care exista un singur candidat, ocuparea postului se va efectua in urma unui examen.    

La concursul pentru ocuparea functiei publice se poate inscrie orice persoana care indeplineste conditiile legale, dar si pe cele speciale, impuse de unitatea publica organizatoare.

Conditii pentru ocuparea unui post public:
 
a) cetatenie romana, cetatenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor apartinand Spatiului Economic European si domiciliul in Romania;
b) cunostinte de limba romana, scris si vorbit;
c) varsta minima reglementata de prevederile legale;
d) capacitate deplina de exercitiu : cel putin 18 ani. Pentru anumite posturi varsta minima este mai inaintata, mai ales atunci cand se cere indeplinirea unor conditii de studii sau stagiu;
e) stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
f) indeplineste conditiile de studii si, dupa caz, de vechime sau alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs. C
g) nu a fost condamnat definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului ori contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;


Pentru organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea unei functii publice, se va respecta un regulament aprobat prin Hotarare de Guvern, precum Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant ori temporar vacant, corespunzator functiilor contractuale si criteriilor de promovare, publicat in Monitorul Oficial nr. 221 din 31 martie 2011.

Concursul pentru ocuparea functiei publice se va desfasura in baza urmatoarelor principii:

- competitie deschisa – informarea populatiei privind functiile publice vacante, asigurarea accesului liber de participare la concurs pentru ca orice cetatean sa-si poata realiza dreptul la ocuparea unei functii publice;

- competenta si merit profesional – selectarea celor mai competente persoane in baza unor criterii clar definite si a unei proceduri unice de evaluare;

- egalitate a accesului la functia publica – asigurarea accesului la functia publica a oricarei persoane care indeplineste conditiile stabilite de lege, fara discriminare pe motive de sex, virsta, rasa, etnie, religie, optiune politica etc.;

- transparenta – prezentarea informatiilor referitoare la modul de organizare si desfasurare a concursului tuturor persoanelor interesate;

Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

1 comentarii
VLAD 18-Aug-2014 08:36:13
Referitor la HOTÃRÂREA nr. 286 din 23 martie 2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzãtor funcþiilor contractuale ºi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plãtit din fonduri publice - aceasta, deºi a fost publicatã la douã luni dupã LEGEA nr. 1 din 5 ianuarie 2011, a Educaþiei Naþionale - nu respectã sintagmele pentru Învãþãmântul Superior.

Astfel, în art. 4 alin 2 din HG 286/2011 se vorbeºte de Studii Superioare ºi Studii Superioare de Scurtã Duratã în contradicþie cu Legea nr. 1/2011 privind organizarea studiilor universitare, unde avem doar trei tipuri de studii universitare:
 Ciclul I Studii universitare de licenþã
 Ciclul II Studii universitare de master
 Ciclul III Studii universitare de doctorat

Pânã în anul 2004, Legea 84/1995 a Învãțãmântului, prin Art. 57, definea organizarea învãțãmântului universitar ca fiind „învãțãmânt universitar de scurtã duratã”, respectiv, „învãțãmânt universitar de lungã duratã”.
“ART. 57
Învãþãmântul universitar are caracter deschis ºi se organizeazã sub forma de:
a învãþãmânt universitar de scurta durata;
b învãþãmânt universitar de lungã durata.”

Conform Legii nr.1/2011 a Educaþiei Naþionale, actualizatã - pentru Învãþãmântul Superior, în CAP. III – Organizarea studiilor universitare sunt prevãtute tot în cele 3 cicluri, mai susmenþionate a se citi Art. 150 ÷ Art. 170 din Legea 1/2011. Prin Art. 361 al acesteia, se abrogã în totalitate Legea 84/1995, ceea ce înseamnã cã învãțãmântul superior a rãmas definit pe sistemul Bologna, cu cele 3 cicluri distincte.
Mai mult de atât, în toate legile Legea 84/1995, Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare cât ºi în Legea 1/2011 se menþioneazã studii universitare ºi nu studii superioare.

Aceeaºi problemã o gãsim ºi în LEGEA nr. 284 din 28 decembrie 2010 *actualizatã*
privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice.

Poate, în viitorul apropriat, se vor face amendamente la cele douã acte normative:
* HG nr. 286 din 23 martie 2011
* LEGEA nr. 284 din 28 decembrie 2010
pentru a se armoniza cu Legea nr. 1/2011 a Educaþiei Naþionale ºi pentru a nu mai crea confuzie si discriminare!

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit