Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Plusuri la inventar: ce documente justificative sunt necesare

de Marius Matei 08 Mar. 2016 1491

Plusuri la inventar: ce documente justificative sunt necesare
Conform legislatiei in vigoare, pentru bunurile constatate plus la inventariere nu se intocmeste Nota de receptie si constatare de diferente.


Vom analiza in continuare urmatorul studiu de caz: Trebuie intocmit NIR pentru bunurile constatate plus la inventariere in cadul unei institutii publice? Daca nu, care este documentul justificativ pentru inregistrarea in contabilitate?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Analizand legislatia in vigoare aprefiem ca nu se intocmeste Nota de receptie si constatare de diferente pentru bunurile constatate plus la inventariere. Conform Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, acest formular se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:

   - bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
   - bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
   - bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
   - bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
   - bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
   - marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
 

Documentul justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate este Lista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). Aceasta serveste ca:

   - document pentru inventarierea bunurilor aflate in gestiunile unitatii;
   - document pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri (imobilizari, stocuri materiale) si a altor valori (elemente de trezorerie etc.);
   - document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate;
   - document pentru intocmirea registrului-inventar;
   - document pentru determinarea ajustarilor pentru depreciere/pierdere de valoare;
   - document centralizator al operatiunilor de inventariere.

Sursa: Containstitutii

Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit