Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Studiu de caz: cum poate fi scos la concurs un post intr-o institutie publica

de Cristian Tanase 21 Mar. 2016 999

Studiu de caz: cum poate fi scos la concurs un post intr-o institutie publica
In cazul vacantarii unui post, prin demisie, in cadrul unei institutii publice cu personalitate juridica, aflata in subordinea Consiliului Local, este nevoie de hotarare de Consiliu pentru scoaterea postului la concurs?


Vom analiza in continuare urmatoarea situatie: In cazul vacantarii unui post, prin demisie, in cadrul unei institutii publice cu personalitate juridica, aflata in subordinea Consiliului Local, este nevoie de hotarare de Consiliu pentru scoaterea postului la concurs?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Incadrarea salariatilor la institutiile si autoritatile publice si la alte unitati bugetare se face numai prin concurs sau examen, dupa caz, conditiile de organizare si modul de desfasurare a concursului/examenului fiind stabilite prin hotarare de Guvern, potrivit art. 30 din Codul muncii.   

Potrivit dispozitiilor art. 36 din Legea 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul local are initiativa si hotaraste, in conditiile legii, in toate problemele de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege in competenta altor autoritati ale administratiei publice locale sau centrale. Astfel, Consiliul local exercita urmatoarele categorii de atributii:

- atributii privind organizarea si functionarea aparatului de specialitate al primarului, ale institutiilor si serviciilor publice de interes local si ale societatilor comerciale si regiilor autonome de interes local;
- atributii privind dezvoltarea economico-sociala si de mediu a comunei, orasului sau municipiului;
-atributii privind administrarea domeniului public si privat al comunei, orasului sau municipiului;
- atributii privind gestionarea serviciilor furnizate catre cetateni;
- atributii privind cooperarea interinstitutionala pe plan intern si extern.


Asadar, apreciem ca in exercitarea atributiilor prevazute la lit. a), consiliul local aproba statutul comunei, orasului sau municipiului, precum si regulamentul de organizare si functionare a consiliului local, inclusiv scoaterea anumitor posturi la concurs, acestea reoprezentand activitati de interes local si avand consecinte asupra statului de functii al respectivei autoritati.

Sursa: Portal Institutii Publice
Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit