Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Bugetarii vor primi despagubiri pentru salariile taiate cu 25 la suta

de Ana Tudor 29 Apr. 2014 31161 5

Bugetarii vor primi despagubiri pentru salariile taiate cu 25 la suta
Statul trebuie sa acorde despagubiri in valoare de 10 miliarde de lei angajatilor bugetari dupa taierea cu 25% din salarii, a anuntat premierul Victor Ponta.


Angajatii bugetari carora li s-a taiat 25% din salarii urmeaza sa primeasca primele doua miliarde din cele 10 anuntate chiar in acest an, a subliniat premierul marti, la un post de televiziune.

"Anul asta platim doua miliarde de lei pe procesele functionarilor, magistrati, profesori, impotriva deciziilor luate de Guvernul Boc in 2009-2010. Noi platim, ca sunt hotarari definitive si irevocabile", a precizat Ponta.

Plata despagubirilor catre bugetari, in baza deciziilor instantelor de judecata, a facut imposibila majorarea salariilor in sistemul de stat, a explicat ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea.

"Cresterea fondului tot de salarii pe anul acesta a fost de 2,5 miliarde de lei, din care doua miliarde pentru hotarari judecatoresti. Daca nu ar fi fost aceste hotarari judecatoresti, salariile tuturor bugetarilor cresteau cu 7%", a declarat Liviu Voinea.

Premierul a mai sustinut ca reducerea contributiei de asigurari sociale (CAS) la angajator se afla in topul listei subiectelor care vor fi abordate in cadrul intalnirii de la inceputul lunii iunie cu delegatia Fondului Monetar International, Comisiei Europene si Bancii Mondiale.

Seful Guvernului a aratat ca in primul trimestru al acestui an s-a inregistrat o crestere economica de 3,2%, iar "exporturile cresc in fiecare trimestru".

"Singura cerinta a mediului de afaceri, pentru a continua sa investeasca, sa creeze locuri de munca, este reducerea taxarii pe forta de munca. Problema Romaniei, ca si a intregii Europe de astazi, dar cred si a Statelor Unite si a intregii lumi dezvoltate este ca, peste 20 de ani, daca nu reusim sa cream locuri de munca pentru noile generatii care sa plateasca contributii la pensii, la un moment dat ne vom sufoca. Daca mergem in ritmul actual in toata Europa, doamnei Petrescu (ministrul de Finante, n.r.), domnului Voinea (ministrul pentru Buget, n.r.) si mie nu va mai avea cine sa ne plateasca pensiile peste 20 si ceva de ani", a afirmat Ponta.


Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 3.95 din 22 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

5 comentarii
ionica 05-Mar-2015 08:51:49
Ori toata lumea, ori niciunul ! Normal ca in sectorul de invatamant se castiga procese, avand sindicat, ce altceva sa faca dacat sa se judece ! Ca rezultatele muncii lor se vad prin ce "eminente"ies de pe portile scolii ! Sunt unul dintre miile de salariati din ad-tia publica, cu un salariu despre care a amintit d-na Plumb, in timp de d-l Ponta mustacea, exact ca la momentul cu "me-te-o"-ul lui Basescu. Ar fi trebuit sa stie d-l Ponta, ca la comisiile electorale de la alegeriprezidentiale, au fost f multi angajati din ad-tia publica, "multumiti" de salariile pe care le au ! Probabil, ar fi castigat alegerile cu femeile de servici, carora li s-au dublat salariile in ultimii 4-5 ani.
angela 08-Dec-2014 11:15:41
Guvernul a fost cel care a taiat salariile cu 25%,acum de ce guvernul nu repara aceasta nedreptate la toti bugetarii ci numai la cei ce au castigat in instanta.De ce aceasta nedreptate,nu este aceasta o DISCRIMINARE?
Sindicatele au cerut cotizatii pe 6 luni pensionarilor ca sa-i reprezinte in instanta,dar cand erau activi nu si-au platit cotizatia?Cum poate hotara sindicatul cine are sau nu dreptul sa-si recupereze drepturile salariale taiate abuziv de guvern.De ce CCR nu hotaraste ca neconstitutionala legea prin care s-au taiat salariile cu 25%?
Vio 02-Dec-2014 09:51:57
Buna ziua,
Cum sa interpretam aceasta masura a despagubirilor date NUMAI pe anumite segmente de bugetari.
Cand s-au aplicat TAIERILE DE SALARII AU FAST FACUTE -OTOVA- PENTRU TOTI BUGETARII. 25%, DESI O PARTE DINTRE ACESTIA, PRINTRE CARE MA NUMAR SI EU au mai avut aplicata initial o reducere de 40, cu op luna 2 inainte de taieri, prin schimbarea prin OUG/2009 a statutuluiinstitutiei noastre in institutie bugetara. Sindicatul nostru a ideschis 2 procese care snici pana acun nu am inteles de ce nu au fost finalizate cu aceeasi decizie pe care au primit-o Categoriile cestea de bugetari mai norocosi in privinta deciziei INSTANTELOR JUDECATORESTI- tot din Romania.
Acum nu inteleg de ce nu se aplica ACEEASI REGULA SI LA DESPAGUBIRI pentru toti BUGETARII AFECTATI DE TAIERILE SALARIALE
Efectele sociale si juridice ale taierilor salariale din 2009/2010,sunt mult mai grave decat se vorbeste. Executarea silita pe creditele care se derulau din acea perioada isi produce efectele fara nicio problema.Aceleasi instante judecatoresti care au data sau nu-in interval de cateva luni sau ani- hotarari judecatoresti de despagubiri salariale, AU DAT INSTANT, de azi pe maine-24-72 ORE HOTARARI JUDECATORESTI DE EXECUTARE SILITA PE VALOAREA TOTALA A CREDITULUI, devenit exigibil prin aceasta actiune, cu PENALITATI CE CURG in continuare si acum dupA DECLARAREA EXIGIBILITATII DE APROAPE 5 ANI, AJUNGAND LA VALORI aproape TRIPLE ALE SUMEI IMPRUMUTATE.
Chiar si in aceste conditii de decembrie 2014, cand am iesit la pensie,afectata binenteles de aceasta reducere dramatica 50%in intervalul 2009-2013, cu 1400 lei -ca INGINER cu 39 ani vechime in munca, dar cu executari silite si telefoane si SMS-uri cu amenintari din partea firmelor recuperatoare ale bancilor de care, nu pomenit nimic banca nici in contract nici prin alta modalitate scrisa de informare.
Ca urmare ma vad nevoita sa TRAIESC EXPERIENTA REALA A IESIRII DIN SISTEM doar eu nu si creditele mele si nici nu am parte de masura reparatorie materiala care s-ar impune si in cazul meu si sigur si a altor persoane aflate in situatii similare cu a mea.
Cei care ne-au adus in aceasta situatie nu cred ca au parte de o asa tratare, Despre norocosii bagati in seama de sistem in privinta despagubirilor pot spune ca sunt alesii SORTII impuse totusi de altii.
Reparatia morala ESTE si mai necesara si trebuie sa ne bucuram,de ea in aceasta viata in Romania.
Primul pas s-ar intrezari la data de 16.11.2014.
Doruta 11-Nov-2014 16:03:33
Buna ziua . Ce facem noi ceilalti angajati bugetari care am avut nesansa de a avea un sindicat si niste juristi ,, care nu a reusit sa -si duca treaba pana la capat "si nu au castigat procesul pentru recuperarea despagubirilor taierii salariale de 25 % . Noi ce mai putem face? . FELICIT PE CEI CARE AU REUSIT SA CASTIGE DREPTURILE SALARIATIILOR BUGETARI .Poate exista o sansa si pentru noi in fond toti am suferit de pe urma taierilor salariale si ar trebui despagubiti toti fiindca drepturile sunt egale pt toata lumea .
Mimi 12-Sep-2014 00:57:37
Bine, si pe militari care nu au sindicate sa-i reprezinte cand ii despagubiti? Faptul ca restul bugetarilor au castigat in instanta nu se constituie intr-un precedent? Sau trebuie sa va dea fiecare bugetar in judecata pentru a-si recupera banii?!

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016