Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum stabilim clasa de salarizare pentru un functionar public promovat temporar intr-o functie de conducere

de Ana Tudor 31 Aug. 2015 1901

Cum stabilim clasa de salarizare pentru un functionar public promovat temporar intr-o functie de conducere
Exercitarea cu caracter temporar a unei functii publice de conducere vacante sau temporar vacante se realizeaza prin promovarea temporara a unui functionar public, potrivit art. 92 alin.(1) din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Vom analiza in materialul urmator situatia in care un consilier juridic clasa I, grad principal, clasa de salarizare 38, este promovat temporar in in functia publica de conducere de Secretar UAT municipiul categoria II. Ce clasa de salarizare ii revine in urma promovarii?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Funtionarul public ce va exercita cu caracter temporar o functie publica de conducere vacanta trebuie sa indeplineasca
conditiile de studii si de vechime in specialitatea studiilor pentru ocuparea functiei publice si sa nu aiba o sanctiune disciplinara aplicata, chiar daca a fost radiata.

In situatia in care salariul corespunzator functiei publice pe care o exercita cu caracter temporar este mai mare, functionarul public are dreptul la acest salariu, arata alin.(5) al aceluiasi articol.

Astfel, potrivit legislatiei in vigoare, apreciem ca persoana promovata are dreptul la salariul aferent functiei in care este promovat, determinat in conformitate cu dispozitiile OUG 83/2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.71/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Secretarul unitatii administrativ teritoriale municipiu categoria a II-a gradul I are 75 de clase, iar cel aferent gradului II beneficiaza de 79 de clase. Insa, conform notei de subsol al Anexei nr.1  Familia ocupationala de functii bugetare "Administratie" din Legea nr.284/2010, clasa de salarizare cuprinde si cele 9 clase de salarizare corespunzatoare transelor de vechime in munca la nivel maxim.

Astfel, intrucat nu avem informatii referitoare la vechime functionarului in cauza, nu putem determina in ce masura persoana promovata are intre 3- 5 ani vechime sau peste 5 ani, apreciem ca numarul claselor se va diminua corespunzator clasei de vechime aferenta, prin scaderea din numarul total de clase aferent functiei a unui numar de 5 sau de 4 clase, raportate la vechimea efectiva detinuta de salariat, stabilite in conformitate cu dispozitiile art. 11 alin.(3) din actul normativ sus-mentionat.

Sursa: Portal Institutii Publice

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit