Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Guvernul vrea sa schimbe modul de calcul al veniturilor medicilor de familie

de Marius Matei 09 Mar. 2015 1256 2

Guvernul vrea sa schimbe modul de calcul al veniturilor medicilor de familie
Un proiect de hotarare de Guvern prevede modificarea modului de calcul al veniturilor medicilor de familie. Cadrele medicale nu sunt insa de acord cu masura Guvernului si contesta proiectul.


Proiectul prevede ca medicii de familie sa primeasca mai multi bani pentru consultanti (80%) si mai putini pentru pacientii pe carora le acorda ingrijire medicala (20%).

Medicii de familie nu sunt insa de acord cu modificarea calculului veniturilor si solicita retragerea proiectului.

Majorarea procentului alocat pentru plata pe serviciu are in vedere plata in functie de performanta, respectiv interesarea medicilor de familie in acordarea de servicii medicale asiguratilor, care sa conduca la reducerea morbiditatii si mortalitatii si la imbunatatirea calitatii vietii si cresterea satisfactiei pacientului (supravegherea gravidei si copilului prin controale periodice, consultatii preventive de evaluare a riscului individual la adultul asimptomatic, consultatii de monitorizare activa prin plan de management integrat pentru bolile cronice cu impact major asupra poverii imbolnavirilor), se arata in nota de fundamentare a proiectului.

De asemenea, a fost majorat numarul maxim de consultatii la domiciliu ce pot fi acordate pe luna de medicii de familie de la 21 la 42.

Medicii de familie contesta proiectul si solicita:

- retragerea documentului
- mentinerea raportului per capita/per serviciu la 50 - 50
- mentinerea numarului minim de 800 de asigurati pentru incheierea contractului de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara

- mentinerea calculului necesarului de medici la un numar optim de 1.800 de pacienti
- mentinerea comisiilor mixte de pe langa casele judetene de asigurari


Sursa: ZF

Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

2 comentarii
ionica 10-Mar-2015 12:29:34
Bravo d-lor guvernanti ! Corect, sa fie platiti ptr munca depusa, nu si ptr nemunca. Daca nu merg la medic o luna, doua sau mai mult, pentru ce sa incaseze de la CASA ptr mine, doar ca ma are in evidenta ? Si-asa si-au stabilit niste tarife, ca-n Occident ?
Visan Gabriel 10-Mar-2015 07:56:52
www.cnas.ro/post/type/local/proiect-de-hotarare-pentru-modificarea-si-completarea-hg-400-2014.html

Referitor in special la asistenta medicala primara: este normala modificarea! Trebuia aplicata demult! In conditiile existente in prezent se incalca dreptul la libera concurenta si libertatea economica! In plus se comit abuzuri din partea CJAS!
Art. 45 din Constituția României prevede faptul cã "accesul liber al persoanei la o activitate economicã, libera inițiativã și exercitarea acestora în condițiile legii sunt garantate". Aceste prevederi se coroboreazã cu prevederile art. 16 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene[1] unde se menționeazã faptul cã "libertatea de a desfãșura o activitate comercialã este recunoscutã în conformitate cu dreptul Uniunii și cu legislațiile și practicile naționale". Libertatea economicã reprezintã condiția realizãrii celorlalte drepturi fundamentale precum dreptul la viațã, la un nivel de trai decent, dreptul la sãnãtate, educație și culturã[2].
Curtea Constituționalã a statuat prin jurisprudența sa faptul cã principiul libertãții economice nu este un drept absolut al unei persoane ci este condiționat de respectarea limitelor stabilite de lege, limite ce urmãresc asigurarea unei anumite discipline economice ori protejarea unor interese generale, precum și asigurarea respectãrii drepturilor și intereselor legitime ale tuturor[3]. De asemenea, obligația statului este sã respecte dreptul de acces la activitatea economicã ci nu obligația de a menține în viața economicã o societate comercialã prin eforturi publice. De altfel, dreptul oricãrei persoane de a desfãșura o activitate economicã este liber, statul garantând doar accesul neîngrãdit la libera inițiativã, precum și exercitarea acesteia[4].
Accesul liber al persoanei la o activitate economicã nu înlãturã obligaþia comerciantului de a se conforma regulilor de comerþ ºi, de asemenea, nu exclude instituirea, prin lege, a sancþiunii confiscãrii mãrfurilor, produselor sau sumelor de bani destinate desfãºurãrii unor activitãþi comerciale ilicite. Sunt sancþionate astfel încãlcarea de cãtre comercianþi, persoane fizice sau juridice, a unor norme de comerþ menite sã consolideze economia de piaþã ºi interesele cetãþenilor în activitatea economic[5].
Accesul liber al persoanei la o activitate economicã ºi libera iniþiativã sunt garantate în condiþiile în care sunt exercitate potrivit prevederilor legale în materie, iar agentul economic care îºi desfãºoarã activitatea în afara acestor reglementãri nu poate invoca încãlcarea principiului constituþional conþinut de art. 45 din Constituția României. Pe de altã parte, impunerea prin lege a anumitor condiþii unui cetãțean strãin care solicitã prelungirea dreptului de ºedere temporarã, invocând motive ce þin de desfãºurarea unei activitãþi economice în þarã, aceastã activitate trebuie sã aibã o anumitã amploare, importanþã ce se demonstreazã ºi se verificã prin raportarea la o anumitã sumã investitã sau la un anumit numãr de angajaþi[6].

[1] http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do... ;

[2] Ștefan Deaconu - "Drept constituțional" , Editura "C.H. Beck", București, 2013, pag.225;

[3] Decizia Curții Constituționale nr. 162 din 08.02.2011, publicatã în Monitorul Oficial, Partea I nr. 272 din 19/04/2011;

[4] Decizia Curții Constituționale nr. 431 din 21.10.2004, publicatã în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1140 din 02/12/2004;

[5] Decizia Curții Constituționale nr. 472 din 04.11.2004, publicatã în Monitorul Oficial, Partea I nr. 52 din 17/01/2005;

[6] Decizia Curții Constituționale nr. 542 din 27.06.2006, publicatã în Monitorul Oficial, Partea I nr. 661 din 01/08/2006

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit