Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Legea salarizarii bugetarilor: criteriile de performanta pentru cadrele didactice

de Ioana Stoica 21 Ian. 2016 4043 1

Legea salarizarii bugetarilor: criteriile de performanta pentru cadrele didactice
Un document transmis de Ministerul Educatiei arata ca profesorii din invatamantul preuniversitar vor fi remunerati din 2016 in functii de mai multe criterii de performanta.


Documentul privind criteriile de performanta pentru cadrele didactice a fost transmis Ministerului Muncii, in vederea includerii in proiectul Legii salarizarii personalului platit din fonduri publice, potrivit Portal Invatamant.

Iata criteriile de performanta pentru cadrele didactice:

a. personalului didactic de predare, conducere, indrumare si control din invatamantul preuniversitar:

Domeniul dezvoltarii profesionale:

- promovarea examenului de definitivare in invatamantul preuniversitar/ promovarea examenului pentru acordarea gradului didactic II/promovarea  examenului pentru acordarea gradului didactic I;
- finalizarea unor programe de studii universitare suplimentar fata de calificarea initiala;
- finalizarea studiilor doctorale si obtinerea titlului de doctor;
- obtinerea calificativului foarte bine in anul scolar precedent si inexistenta sanctiunilor disciplinare.

Domeniul activitatii instructiv-educative:

- rezultate deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor in atingerea obiectivelor/competentelor specifice impuse de curriculumul scolar,
materializate in progresul elevilor la clasa, in rezultate ale elevilor la testari si examene nationale de sfarsit de ciclu;
- aplicarea strategiilor de prevenire a esecului scolar pentru elevii cu dificultati de invatare prin activitati didactice de remediere scolara, gradinite/scoli de vara, activitati de educatie incluziva, sau altele similare;
- realizarea progresului scolar cu elevii la clasa, la testari, la examene nationale, prin rezultate obtinute cel putin in anul anterior in pregatirea prescolarilor/elevilor in raport cu standardele curriculare de performanta;
- participarea la programe de tip A doua sansa, scoala parintilor etc., cu rezultate in comunicarea cu parintii, concretizate in reducerea abandonului scolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale si a absenteismului  elevilor la clasa;
- rezultate obtinute cu clasa si individual la disciplinele de specialitate din invatamantul vocational;
- participarea in comisiile de organizare si desfasurare a examenelor si concursurilor nationale (evaluari nationale, bacalaureat, examenul national de definitivare in invatamant, concursul nationale de ocupare a posturilor didactice din invatamantul preuniversitar).

Contributia la dezvoltarea institutionala a unitatii de invatamant:

- participarea in comisii de la nivelul unitatii de invatamant;
- participarea la atragerea de finantari extrabugetare pentru unitatea de invatamant;
- participarea la activitati de prevenire si combatere a violentei si comportamentelor nesanatoase in mediul scolar;
- participarea la programe si proiecte educationale, centre de documentare si informare, laboratoare etc., avand ca efect cresterea calitatii institutiei si a procesului de predare-invatare-evaluare, a bazei didactico-materiale.

Ponderea criteriilor enuntate se particularizeaza in functie de categoria de personal didactic (predare/conducere/indrumare si control).

b. personalului didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar:

Domeniul dezvoltarii profesionale:

- participarea la programe/cursuri de formare/perfectionare;
- finalizarea unor programe de studii universitare suplimentar fata de calificarea initiala;
- finalizarea studiilor doctorale si obtinerea titlului de doctor;
- obtinerea calificativului foarte bine in anul scolar precedent si inexistenta sanctiunilor disciplinare.

Contributia la dezvoltarea institutionala a unitatii de invatamant:

- participarea in comisii de la nivelul unitatii de invatamant;
- participarea la atragerea de finan.ari extrabugetare pentru unitatea de
inva.amant;
- participarea la programe si proiecte educationale, centre de documentare si informare, laboratoare etc., avand ca efect cre.terea calitatii institutiei si a procesului de predare-invatare-evaluare, a bazei didactico-materiale.

Contributia la promovarea imaginii unitatii de invatamant:

- participarea in comisii de la nivelul unitatii de invatamant;
- promovarea ofertei educa.ionale;
- participarea la parteneriate si proiecte educationale;
- participarea la activitati de prevenire si combatere a violentei si comportamentelor nesanatoase in mediul scolar.

c. personalului didactic de predare si didactic auxiliar din invatamantul universitar:

In conformitate cu prevederile art. 123, alin. (2) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, „Autonomia universitara da dreptul comunitatii universitare sa isi stabileasca misiunea proprie, strategia institutionala, structura, activitatile, organizarea si functionarea proprie, gestionarea resurselor materiale si umane, cu respectarea stricta a legislatiei in vigoare.”. Propunem completarea textului anterior cu un nou paragraf, dupa cum urmeaza: „In inva.amantul superior, ocuparea posturilor didactice .i didactice auxiliare se face numai prin concurs.”

De asemenea, propunem completarea textului: „Autonomia universitara da dreptul institu.iilor de inva.amant superior de a stabili criterii proprii de performan.a, in conformitate cu standardele na.ionale stabilite prin ordin al ministrului, pentru aceste categorii de personal in limita veniturilor realizate. Aceste venituri sunt utilizate in condi.iile autonomiei universitare astfel incat sa se realizeze obiectivele politicii statului in domeniul invatamantului si cercetarii stiintifice universitare.”

d. personalului nedidactic din invatamant:

i. cunostinte teoretice in specialitatea functiei in care isi desfasoara activitatea persoana promovata;
ii. capacitate de sinteza;
iii. complexitate, initiativa, creativitate;
iv. motiva.ia persoanei promovate
v. abilitati de comunicare
vi. comportamentul in situa.iile de lucru in echipa sau in situatii limita.

citeste continuarea aici >>
Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

1 comentarii
gigel 26-Ian-2016 23:37:09
din cate stiu criterii de performanta e o traducere foarte proasta din engleza unde in cazul de fata performance nu e performanta ci mai degraba grad de indeplinire a sarcinii, dar cum exista locatie, relocare ce mai conteaza inca una, romengleza de bucuresti :

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit