Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

OUG nr. 57/2015 modifica salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016. Alte masuri fiscal-bugetare pentru anul viitor

de Marius Matei 15 Dec. 2015 4718

OUG nr. 57/2015 modifica salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016. Alte masuri fiscal-bugetare pentru anul viitor
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie 2015.


Avand in vedere faptul ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost aprobate masurile privind salarizarea in anul 2015 a personalului din sectorul bugetar, precum si alte masuri fiscal-bugetare cu impact semnificativ de reducere a cheltuielilor publice, care isi inceteaza aplicabilitatea la data de 31 decembrie 2015,
tinand seama de faptul ca neadoptarea masurii de prelungire a termenului, pana la care cota maxima de contributie de 6% aferenta fondurilor de pensii administrate privat sa fie atinsa in anul 2017, ar afecta sustenabilitatea sistemului public de pensii,
avand in vedere necesitatea finalizarii proiectelor pentru care unitatile administrativ-teritoriale au contractat imprumuturile din privatizare, potrivit prevederilor art. XII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si alte masuri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 171/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si luand in considerare faptul ca aceste sume nu pot fi utilizate pana la finalul anului 2015,
avand in vedere faptul ca institutiile publice se confrunta cu situatii in care, ca urmare a schimbarii sediilor si/sau a spatiilor de depozitare in perioada de inventariere de la finele anului, nu pot efectua inventarierea pentru unele bunuri care nu au caracter special,
tinand cont de faptul ca sistemul Forexebug nu a fost definitivat, iar verificarea coerentei datelor presupune utilizarea acestui sistem in paralel cu actualul sistem de raportare pe suport hartie pentru o perioada rezonabila de timp, respectiv pana la finele anului 2016,
avand in vedere faptul ca, incepand cu anul 2016, plata la scadenta a dobanzii aferente obligatiunilor de stat de tip benchmark sa fie efectuata din bugetul de stat, iar dobanda acumulata incasata ca urmare a emisiunilor de titluri de stat de tip benchmark sa fie virata la capitolul de venituri ale bugetului de stat,
luand in considerare faptul ca in cursul anului 2016 se va definitiva procedura care permite efectuarea intregului flux al platii electronice a serviciului datoriei publice guvernamentale,
tinand cont de necesitatea alinierii prevederilor legale ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009 privind unele masuri in vederea implementarii programului „Prima casa”, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 368/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cu prevederile legislatiei secundare si practicile bancare si cu mandatul Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii,
ca urmare a faptului ca in procesul de elaborare a normelor de implementare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 2/2015 s-a constatat ca, deoarece una dintre conditiile impuse de legiuitor in vederea accesarii facilitatii constand in achizitionarea sau construirea unei noi locuinte in cadrul programului „Prima Casa” este lichidarea creditului acordat initial, iar refinantarea genereaza posibilitatea migrarii masive a beneficiarilor de la finantatorii initiali, aceasta situatie conducand la imposibilitatea mentinerii evidentei pe finantatori si a conditiilor creditarii de catre mandatarul statului, este necesara eliminarea prevederilor referitoare la posibilitatea lichidarii creditului prin refinantare.
Avand in vedere faptul ca necesitatea modernizarii tehnicii militare aflate in inzestrarea Ministerului Apararii Nationale impune dezvoltarea unor instrumente de finantare care sa permita initierea si derularea, incepand cu anul 2016, a unor noi programe de inzestrare,
avand in vedere urgenta semnarii unor acorduri cu guvernele altor state, pentru care nu poate fi utilizata alta sursa de furnizare, prin care sa se refaca starea tehnicii livrate in cadrul unor programe de asistenta militara externa sau in cadrul unor acorduri de furnizare interguvernamentale,
ca urmare a faptului ca o parte din capabilitatile de aparare nationale deficitare nu pot fi compensate decat cu echipamente furnizate de operatori economici externi sau interni, care nu doresc sa depuna oferte in situatia in care nu se prevede efectuarea de plati in avans sau din acreditive,
tinand cont de particularitatile procesului investitional militar si necesitatea corelarii sistemului de management al programelor de inzestrare ale Ministerului Apararii Nationale cu cel dezvoltat la nivelul NATO,

luand in considerare ca neadoptarea acestor masuri va conduce la neindeplinirea misiunilor si angajamentelor in cadrul NATO, in sensul nerespectarii termenelor de constituire a capabilitatilor asumate, precum si nivelul de interoperabilitate si comunalitate a acestora,
luand in considerare necesitatea respectarii angajamentelor asumate de Guvernul Romaniei in raport cu Fondul Monetar International referitoare la elaborarea unei strategii pentru noul regim de impozitare in domeniul petrolului si gazelor naturale in perioada 2016-2024,
avand in vedere faptul ca Ordonanta Guvernului nr. 5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural, cu modificarile ulterioare, Ordonanta Guvernului nr. 6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 261/2013, cu modificarile ulterioare, precum si Ordonanta Guvernului nr. 7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, cu modificarile si completarile ulterioare, isi inceteaza aplicabilitatea la data de 1 ianuarie 2016,
luand in considerare faptul ca domeniul exploatarii gazelor naturale si petrolului este un domeniu complex care necesita o perioada indelungata de timp pentru studierea combinatiilor de mecanisme si cote de impozitare din cadrul sistemelor fiscale din alte state, a facilitatilor fiscale care se pot acorda in scopul atragerii investitorilor (amortizari fiscale accelerate, provizioane pentru epuizarea zacamintelor, reguli privind deducerea dobanzilor, reportarea pierderilor, scutiri fiscale temporare, credite pentru investitii etc.), a elementelor contextuale, inclusiv proximitatea fata de piete specifice, dimensiunea si capacitatea investitorilor, astfel incat prin strategia de impozitare in domeniul petrolului si gazelor naturale sa se identifice elementele care fac ca impozitul aplicat sa fie competitiv, respectiv sa asigure resursele bugetare necesare si in acelasi timp sa nu descurajeze investitiile, tinand cont de faptul ca evaluarea impactului anumitor costuri care afecteaza rentabilitatea operatiunilor societatilor petroliere (evaluarea petrolului si gazelor, garantiile de buna executie, despagubirile acordate proprietarilor de terenuri, obligatiile privind aportul local, cerinte avand ca scop asigurarea bunelor practici de mediu si finantarea adecvata a recuperarii amplasamentului etc.) este un exercitiu foarte complex, evidentiind totodata si faptul ca activitatea desfasurata in sectorul petrolier are un specific aparte fata de celelalte sectoare, elementele-cheie ale acestui sector fiind riscurile ridicate in activitatea de explorare si un ciclu lung al proiectelor, avand in vedere necesitatea asigurarii fondurilor pentru cofinantarea proiectelor de investitii finantate din fonduri europene, in conditiile in care activitatile cu caracter de monopol natural din cadrul sectorului energiei electrice si al gazelor naturale, mai precis prestarea serviciilor de distributie si transport al energiei electrice si gazelor naturale, sunt caracterizate prin profitabilitate care decurge atat din lipsa concurentei, cat si din lipsa elasticitatii cererii, iar impozitul stabilit asupra acestor activitati reprezinta venit la bugetul de stat, pentru a se asigura desfasurarea in conditii optime a procesului de elaborare a strategiei pentru noul regim de impozitare in domeniul petrolului si gazelor naturale in perioada 2016-2024 si pentru a se evita orice risc de blocaj se impune prorogarea termenelor prevazute la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 5/2013, cu modificarile ulterioare, la art. 6 din Ordonanta Guvernu lui nr. 6/2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 261/2013, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avand in vedere faptul ca legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, are ca termen de aprobare data de 31 decembrie 2015, precum si faptul ca, odata elaborate, aceste acte normative care au caracter tehnic se notifica Comisiei Europene in conformitate cu dispozitiile Directivei 98/34/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 22 iunie 1998 de stabilire a unei proceduri pentru furnizarea de informatii in domeniul standardelor si reglementarilor tehnice, termenul de asteptare a unui raspuns fiind de minimum trei luni, la care se adauga alte trei luni in cazul in care Comisia Europeana sau unul ori mai multe state membre transmit observatii sau opinii detaliate, prorogarea termenelor de legiferare este obligatorie atat pentru evitarea incalcarii prevederilor directivei, cat si pentru evitarea unui impact economic negativ asupra mediului de afaceri.
Avand in vedere faptul ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2016 si luand in considerare faptul ca in textul acesteia exista prevederi arbitrare in interpretare care pot determina diferentieri de tratament aplicabil pensionarilor in etapa de stabilire, recalculare si/sau actualizare a pensiilor militare de stat,
tinand cont ca, in conditiile neadoptarii masurilor de modificare si completare a Legii nr. 223/2015, este imposibila emiterea normelor juridice de rang inferior si exista riscul aparitiei unui nou val de litigii de anvergura celui din anii 2010-2012, avand in vedere faptul ca la data de 1 ianuarie 2016 intra in vigoare Legea nr. 223/2015, dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea indemnizatiei sociale pentru pensionari, aprobata prin Legea nr. 196/2009, cu modificarile ulterioare, nu mai sunt aplicabile pensiilor militare, ceea ce conduce la diminuarea drepturilor aflate in plata, stabilite la nivelul pensiei minime garantate, respectiv diminuarea cuantumului pensiei sub nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari, avand in vedere obligatia adoptarii si publicarii pana la data de 31 decembrie 2015 a actelor cu putere de lege cu privire la transpunerea in legislatia nationala a Directivei (UE) 2015/2060 a Consiliului din 10 noiembrie 2015 de abrogare a Directivei 2003/48/CE privind impozitarea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi, luand in considerare necesitatea clarificarii tratamentului fiscal, din punctul de vedere al contributiei de asigurari sociale de sanatate, aplicabil persoanelor care se afla in arest preventiv in unitatile apartinand Ministerului Afacerilor Interne, precum si necesitatea introducerii unor clarificari de natura tehnica referitoare la nivelul bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate, in cazul veniturilor din pensii, raportata la nivelul punctului de pensie, in situatiile in care acesta contine fractiuni de leu, neadoptarea in regim de urgenta a masurilor de reglementare prevazute in prezentul act normativ ar conduce la:
- neincluderea persoanelor care se afla in arest preventiv in unitatile apartinand Ministerului Afacerilor Interne, in categoria persoanelor asigurate in sistemul de asigurari sociale de sanatate, si, in consecinta, la imposibilitatea accesarii serviciilor medicale acordate de sistemul de sanatate publica pentru aceasta categorie de persoane;
- dificultati in stabilirea bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate, in cazul veniturilor din pensii platite de Casa Nationala de Pensii Publice si alte entitati care platesc venituri din pensii, si, in consecinta, stabilirea eronata a contributiei de asigurari sociale de sanatate;
- posibilitatea declansarii procedurii de infringement de catre Comisia Europeana impotriva Romaniei pentru netranspunerea in termenul legal de 31 decembrie 2015 a prevederilor Directivei (UE) 2015/2060, cu aplicabilitate de la data de 1 ianuarie 2016, precum si existenta in paralel, a doua standarde de raportare in cadrul Uniunii Europene, respectiv a Directivei 2003/48/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind impozitarea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi si a Directivei 2014/107/UE a Consiliului din 9 decembrie 2014 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal,
tinand cont ca neadoptarea acestor masuri ar genera un impact suplimentar asupra deficitului bugetului general consolidat de 2,2% din produsul intern brut in anul 2016, ceea ce presupune un deficit bugetar in 2016 de 5% din produsul intern brut, afectand in mod semnificativ sustenabilitatea finantelor publice, luand in considerare ca, in situatia neadoptarii acestor masuri in regim de urgenta, deficitul bugetar in anul 2016 va depasi pragul de 3% din produsul intern brut prevazut de Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, ratificat prin Legea nr. 13/200, ceea ce va determina declansarea de catre Comisia Europeana a procedurii de deficit excesiv,
avand in vedere necesitatea adoptarii, in cel mai scurt timp, a legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat, se impune luarea acestor masuri in regim de urgenta;
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAPITOLUL I
Salarizarea in anul 2016 a personalului platit din fonduri publice

Art. 1. - (1) In anul 2016, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2015, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii si nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In anul 2016, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare, care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia lunara bruta de incadrare, se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2015, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.
(3) In cazul schimbarii conditiilor in care isi desfasoara activitatea, personalul beneficiaza de drepturile corespunzatoare noilor conditii, la nivelul acordat pentru functiile similare in plata din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.
(4) Valoarea de referinta se mentine si in anul 2016 la 600 lei.

Art. 2. - (1) In anul 2016, pentru personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant, se aplica prevederile Legii nr. 63/2011 privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, cu modificarile ulterioare, in ceea ce priveste metodologia de stabilire a drepturilor de natura salariala.
(2) Incepand cu luna ianuarie 2016, cuantumul brut al salariilor de incadrare, al sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare aferent personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, stabilit in conformitate cu prevederile Legii nr. 63/2011, cu modificarile ulterioare, se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2015, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.
(3) In cazul schimbarii conditiilor in care isi desfasoara activitatea, personalul prevazut la alin. (2) beneficiaza de noile drepturi la nivelul acordat functiilor actuale similare de la noile locuri de munca.

Art. 3. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 1, personalul din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii, aflate in subordinea, sub autoritatea, in coordonarea Guvernului, ministerelor si a celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si din cele aflate in coordonarea prim-ministrului si cele aflate sub controlul Parlamentului, ale carui contracte colective de munca isi inceteaza valabilitatea in anul 2016, beneficiaza de salariile stabilite potrivit anexei nr. VIII la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, majorate cu 10%.
(2) Personalul autoritatilor si institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, aflate in subordinea, sub autoritatea, in coordonarea Guvernului, ministerelor si a celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si al celor aflate in coordonarea prim-ministrului si al celor aflate sub controlul Parlamentului, nou-infiintate in anul 2016, beneficiaza de salariile stabilite potrivit anexei nr. VIII la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, majorate cu 10%.

Art. 4. - (1) In anul 2016, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat sau din institutiile subordonate acestora, in cazul in care nu exista o functie similara in plata.
(2) Prin nivel de salarizare in plata pentru functiile similare se intelege acelasi cuantum al salariului de baza cu cel al salariatilor avand aceeasi functie, in care au fost incluse, dupa data de 31 decembrie 2009, sumele aferente salariului de incadrare, precum si sumele aferente sporurilor de care au beneficiat inainte de aceasta data, daca salariatul angajat, numit sau promovat indeplineste aceleasi conditii de studii - medii, superioare, postuniversitare, doctorale -, de vechime si isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii, specifice locului de munca la data angajarii sau promovarii.
(3) Pentru functionarii publici care se transfera, sunt redistribuiti din corpul functionarilor publici sau sunt reintegrati in functie, potrivit legii, in cursul anului 2016, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat sau din institutiile subordonate acestora, in cazul in care nu exista o functie similara in plata in institutia in care este incadrat.
(4) In cazul functionarilor publici nou-incadrati sau promovati, nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este cel corespunzator treptei 3 de salarizare utilizate in anul 2010.
(5) In situatia in care in cadrul institutiei/unitatii de invatamant nu exista functie similara, salariul pentru acea functie se stabileste aplicand prevederile Legii nr. 63/2011, cu modificarile ulterioare, si, succesiv, actele normative privind salarizarea personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant care au intrat in vigoare ulterior acestei legi.
(6) In anul 2016, ordonatorii principali de credite/ordonatorii de credite pot aproba demararea procedurilor privind promovarea pe functii, grade sau trepte profesionale a personalului numai cu conditia incadrarii in cheltuielile de personal aprobate in buget.

Art. 5. - (1) In anul 2016, avansarea personalului incadrat pe functii de executie in gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca se face prin incadrarea in clasele de salarizare corespunzatoare vechimii in munca dobandite, prevazute la art. 11 alin. (3) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul beneficiind de o majorare a salariului de baza avut, corespunzator numarului de clase de salarizare succesive suplimentare multiplicat cu procentul prevazut la art. 10 alin. (5) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, fara acordarea salariului aferent clasei de salarizare prevazut in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz
(2) In anul 2016, prevederile alin. (1) se aplica in mod corespunzator personalului de conducere, precum si la trecerea intr-o alta transa de vechime in functie personalului care ocupa functii din cadrul familiei ocupationale „Justitie”.
(3) Personalul care, in cursul anului 2016, desfasoara activitati noi care presupun, potrivit prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, acordarea unor clase de salarizare succesive celei detinute pentru functia respectiva, beneficiaza de o majorare a salariului de baza, soldei/salariului de functie, respectiv a indemnizatiei de incadrare corespunzator numarului de clase de salarizare suplimentare multiplicat cu procentul stabilit la art. 10 alin. (5) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) In anul 2016, indemnizatiile, compensatiile, sporurile, majorarile salariilor de baza prin acordarea de clase de salarizare suplimentare si alte drepturi acordate potrivit actelor normative in vigoare se stabilesc fara a lua in calcul drepturile incluse in salariul de baza conform prevederilor art. 14 din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice si art. 10 al art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 283/2011.

Art. 6. - (1) Prevederile art. 21 din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2017.
(2) Sporurile pentru conditii de munca prevazute de Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda si personalului nou-incadrat si personalului ale carui raporturi de munca sau de serviciu au fost suspendate in conditiile legii si care si-a reluat activitatea in anul 2016, numai in masura in care acesta isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii de munca cu ale personalului care beneficiaza de aceste sporuri din institutia/autoritatea publica respectiva, intr-un cuantum egal cu cel stabilit pentru functiile similare in plata.
(3) In anul 2016, prevederile art. 12 din cap. I lit. B din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.

Art. 7. - In anul 2016, prevederile art. 20 alin. (6) si (7) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.

Art. 8. - (1) In anul 2016, cuantumul compensatiei banesti, respectiv al alocatiei valorice pentru drepturile de hrana si, respectiv, valoarea financiara anuala a normelor de echipare, precum si valoarea financiara a drepturilor de echipament se mentin in plata la nivelul stabilit pentru luna decembrie 2015.
(2) In anul 2016, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, indemnizatiile, compensatiile, primele, ajutoarele, platile compensatorii, despagubirile, compensatiile lunare pentru chirie si alte drepturi acordate potrivit actelor normative in vigoare, care nu fac parte din solda lunara bruta/salariul lunar brut, se stabilesc in raport cu nivelul bazei de calcul al acestora utilizat pentru luna decembrie 2009.
(3) Prin exceptie de la prevederile art. 1, cuantumul drepturilor acordate personalului militar, politistilor, functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si personalului civil din institutiile publice de aparare, ordine publica si securitate nationala, care executa lucrari de exceptie sau misiuni speciale, apreciate ca atare de conducatorii acestora, se stabileste in conditiile prevazute la art. 15 din sectiunea a 2-a a cap. II din anexa nr. VII - Familia ocupationala de functii bugetare „Aparare, ordine publica si siguranta nationala” la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza normelor metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.
(4) Baza de calcul al drepturilor prevazute la alin. (3) o reprezinta solda lunara/salariul de baza prevazuta/prevazut de legislatia in vigoare la data de 31 decembrie 2009, majorata cu 10%
(5) Prevederile art. 13 alin. (5)-(8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, aprobata cu completari prin Legea nr. 28/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prevederile art. 12 alin. (6)-(11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si in anul 2016.
(6) Dispozitiile alin. (5) se aplica cu incadrarea in cheltuielile cu salariile aprobate prin buget.

Art. 9. - In anul 2016, munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul din sectorul bugetar incadrat in functii de executie sau de conducere, precum si munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzator acestora, cu exceptia situatiilor cand prin prezenta ordonanta de urgenta se dispune altfel.

Art. 10. - (1) In anul 2016, institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, nu acorda premii personalului din cadrul acestora.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in anul 2016, se pot acorda premii pentru sportivii si colectivele tehnice care au obtinut performante deosebite la actiunile sportive internationale.
(3) In anul 2016, institutiile si autoritatile publice prevazute la alin. (1), cu exceptia institutiilor finantate integral din venituri proprii si unitatilor prevazute la art. 100 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile ulterioare, nu acorda tichete de masa personalului din cadrul acestora.
(4) In bugetele pe anul 2016 ale institutiilor si autoritatilor publice prevazute la alin. (1) nu se prevad sume pentru acordarea de tichete-cadou, prime de vacanta si vouchere de vacanta personalului din cadrul acestora.

Art. 11. - (1) In anul 2016, dispozitiile legale privind acordarea ajutoarelor sau, dupa caz, a indemnizatiilor la iesirea la pensie, retragere, incetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea in rezerva nu se aplica.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica in situatia incetarii raporturilor de munca sau serviciu ca urmare a decesului angajatului.

Art. 12. - (1) In anul 2016 se mentin in plata la nivelul acordat pentru luna decembrie 2015 urmatoarele drepturi:
a) indemnizatiile prevazute de Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) drepturile prevazute de Legea nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizatii si sporuri invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) indemnizatiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de catre regimurile instaurate in Romania cu incepere de la 6 septembrie 1940 pana la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) indemnizatiile prevazute de Legea nr. 309/2002 privind recunoasterea si acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar in cadrul Directiei Generale a Serviciului Muncii in perioada 1950-1961, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) indemnizatia prevazuta de Legea nr. 109/2005 privind instituirea indemnizatiei pentru activitatea de liber-profesionist a artistilor interpreti sau executanti din Romania, republicata;
f) cuantumul indemnizatiei presedintelui Consiliului National al Persoanelor Varstnice, prevazuta de Legea nr. 16/2000 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National al Persoanelor Varstnice, republicata;
g) indemnizatia lunara, prevazuta la art. 12 alin. (1) din Legea nr. 45/2009 privind organizarea si functionarea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice „Gheorghe Ionescu-Sisesti” si a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii si industriei alimentare, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) cuantumul indemnizatiilor acordate membrilor Academiei Romane, membrilor Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania, membrilor Academiei de Stiinte Medicale din Romania si membrilor Academiei de Stiinte Tehnice din Romania;
i) cuantumul sprijinului material acordat urmasilor membrilor Academiei Romane si urmasilor membrilor Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania;
j) ajutorul lunar pentru sotul supravietuitor, acordat in temeiul Legii nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar pentru sotul supravietuitor, cu modificarile ulterioare;
k) indemnizatia prevazuta de Legea nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizatiei de merit, cu modificarile si completarile ulterioare
(2) In anul 2016, indemnizatiile stabilite in baza Legii recunostintei pentru victoria Revolutiei Romane din Decembrie 1989 si pentru revolta muncitoreasca anticomunista de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda in cuantumul cuvenit sau aflat in plata in luna decembrie 2015
(3) In anul 2016, pentru consilierii locali, respectiv consilierii judeteni, indemnizatiile de sedinta prevazute la art. 34 alin. (2) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc prin aplicare la indemnizatiile corespunzatoare primarilor, primarului general, respectiv presedintilor consiliilor judetene stabilite pentru luna decembrie 2013.
Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit