Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

8 atributii ale inspectorilor de munca in domeniul securitatii si sanatatii in munca

de Ana Tudor 21 Ian. 2014 1812

8 atributii ale inspectorilor de munca in domeniul securitatii si sanatatii in munca
Inspectia Muncii este un organ de specialitate al Administratiei publice centrale care se subordoneaza Ministerului Muncii, Egalitatii de Sanse si Familiei. La randul ei, Inspectia Muncii are in subordine inspectorate teritoriale de munca organizate la nivelul fiecarui judet si al municipiului Bucuresti.


Potrivit art. 6 din Legea nr. 108 din 16 iunie 1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata, inspectorii de munca au urmatoarele atributii in domeniul securitatii si sanatatii in munca:

1. Efectueaza sau solicita masuratori si determinari, examineaza probe de produse si de materiale in unitati si in afara acestora, pentru clarificarea unor situatii de pericol.

2. Dispune sistarea activitatii sau scoaterea din functiune a echipamentelor tehnice, in cazul in care constata o stare de pericol iminent de accidentare  sau de imbolnavire profesionala, si sesizeaza, dupa caz, organele de urmarire penala.

3. Acorda angajatorilor, persoane juridice si fizice, autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii in munca.

4. Retrage autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii in munca, daca constata ca prin modificarea conditiilor care au stat la baza emiterii acesteia nu se respecta prevederile legislatiei in vigoare.

5. Cerceteaza accidentele de munca.

6. Coordoneaza activitatea de instruire si informare a angajatilor in domeniul securitatii, sanatatii si al relatiilor de munca si urmareste activitatea de  formare a specialistilor in domeniu.


7. Controleaza aplicarea dispozitiilor legale referitoare la certificarea produselor, masinilor, utilajelor si a echipamentelor de protectie din punct de vedere al securitatii in munca, la intrarea acestora pe teritoriul national.

8. Controleaza respectarea indeplinirii cerintelor legale referitoare la sanatatea in munca si la inlaturarea riscurilor de imbolnaviri profesionale.

Inspectorii de munca sunt obligati:

a) sa nu aiba vreun interes, direct sau indirect, de orice natura ar fi acesta in unitatile controlate;

b) sa nu dezvaluie secretele de fabricatie si, in general, procedurile de exploatare de care iau la cunostinta in exercitarea functiilor lor;

c) sa pastreze confidentialitatea oricarei reclamatii care semnaleaza nerespectarea prevederilor legale si sa nu dezvaluie conducatorului societatii faptul  ca  inspectia a fost efectuata ca urmare a unei reclamatii.

Inspectorii de munca au urmatoarele drepturi:

a) sa aiba acces liber, permanent si fara instiintare prealabila, in sediul persoanei juridice si in orice alt loc de munca organizat de catre aceasta;

b) sa solicite conducerii persoanei juridice sau persoanei fizice documentele si informatiile necesare pentru realizarea controlului sau pentru efectuarea  cercetarii accidentelor de munca;

c)  sa procure dovezi, sa efectueze investigatii sau examene, sa ceara prezentarea documentatiei pe care o considera necesara, sa realizeze masuratori sau sa preleveze mostre de substante utilizate in procesul de productie;

d) sa impuna ca abaterile constatate in domeniu sa fie remediate pe loc sau intr-un timp limitat;

e) sa ceara, acolo unde este cazul, modificarea instalatiilor sau a proceselor tehnologice utilizate, daca acestea nu asigura securitatea lucratorilor la locul de munca;

f) sa dispuna intreruperea sau suspendarea imediata a proceselor de munca atunci cand constata o stare de pericol iminent, fie ca e vorba despre un accident sau despre imbolnavire profesionala a lucratorilor care participa la procesul de productie sau a altor persoane;

g) sa apeleze la organisme agreate pentru a verifica starea locurilor de munca sau a materialelor folosite;

h) sa dispuna masuri atunci cand conducatorul persoanei juridice nu isi indeplineste obligatiile legale;

i) sa sesizeze organele de urmarire penala cu privire la cazurile de abateri considerate infractiuni;

j) sa intre in toate locurile in care se efectueaza lucrari ce implica riscuri pentru securitatea si sanatatea lucratorilor;

k) sa ceara informatii, fie singuri, fie in prezenta martorilor, de la orice persoana si despre orice problema care constituie obiectul controlului;

l) sa propuna retragerea autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii in munca, atunci cand constata ca, prin modificarea conditiilor care au stat la baza acesteia, nu se respecta prevederile legislatiei in vigoare.

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016