Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Autorizarea functionarii din punct de vedere al SSM in baza Legii 319

de Ioana Stoica 08 Ian. 2014 2880

Autorizarea functionarii din punct de vedere al SSM in baza Legii 319
Autorizarea functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca: Legea nr. 319/2006 prevede amenzi de pana la 10.000 de lei.


In calitate de angajator, aveti obligatia legala ca inainte de inceperea oricarei activitati, sa obtineti autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca. Aceasta obligatie este valabila indiferent de locul unde se desfasoara activitatea: la sediul social, la unul dintre sediile secundare sau in afara acestora.
 
Nerespectarea obligatiei legale de a obtine autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati, conform art. 39 alin. (2) din Legea nr. 319/2006 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei.
 
Modalitati de obtinere a autorizatiei:
 
1) Prin intermediul Biroului Unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului, in baza Legii nr. 359/2004.
2) Prin intermediul Inspectoratului Teritorial de Munca, in baza Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006.
 
Nu se autorizeaza in baza normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006: 
 
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare.
 
Cum se obtine autorizatia prin intermediul Inspectoratului Teritorial de Munca:
 
1) Dvs., in calitate de angajator, depuneti la Inspectoratul Teritorial de Munca pe raza caruia va desfasurati activitatea urmatoarele documente:
 
- cerere pentru autorizarea desfasurarii activitatii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca;
- declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca, pentru activitatile declarate, sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- copii de pe actele de infiintare;
 
2) Inspectoratul Teritorial de Munca inregistreaza cererea de autorizare, verifica actele depuse si va elibereaza in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea cererii un certificat constatator;

 
Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016