Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Autorizarea persoanelor fizice sau juridice care desfasoara activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu

de Ana Tudor 24 Ian. 2014 3187

Autorizarea persoanelor fizice sau juridice care desfasoara activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu
Pentru a putea desfasura activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu, persoanele fizice si persoanele juridice trebuie sa fie autorizate de catre Directia Pompieri a Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta (IGSU).


Prin exceptie de la aceasta obligatie, identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu se pot face si de catre:

- persoane fizice si persoane juridice din statele membre ale Uniunii Europene, daca pot face dovada ca detin autorizatii in domeniu, recunoscute la nivelul Uniunii Europene;
- proiectanti, pentru constructiile, instalatiile tehnologice si alte amenajari proiectate de acestia;
- experti tehnici atestati pentru cerinta esentiala "securitate la incendiu", potrivit legii, pentru proiectele sau constructiile si instalatiile pe care le expertizeaza.

Autorizarea persoanelor fizice

Pentru a se putea autoriza, persoanele fizice trebuie sa indeplineasca una din urmatoarele conditii:

a) sa fi absolvit cursuri postuniversitare/postacademice in institutii de invatamant superior acreditate sau sa posede titlul de doctor/profesor/conferentiar, in domeniile: securitate la incendiu a constructiilor si instalatiilor aferente, managementul/analiza riscurilor de incendiu;

b) sa fi absolvit un curs de formare si sa detina certificat de competenta ca "evaluator de risc de incendiu", obtinut in urma evaluarii intr-un centru de evaluare autorizat, potrivit legii.


Autorizarea persoanelor fizice se realizeaza pe baza de interviu, care va avea drept scop evaluarea nivelului de pregatire profesionala si a experientei acestora in domeniul apararii impotriva incendiilor, precum si corecta apreciere a situatiilor de caz la care solicitantii trebuie sa raspunda.

In vederea sustinerii interviului, persoana fizica ce solicita autorizarea va trebui sa depuna in prealabil la IGSU un dosar continand urmatoarele documente:

1. cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor fizice pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu;
2. documente, in copie legalizata, care sa ateste ca solicitantul este absolvent al unei institutii de invatamant postuniversitar acreditate, in domeniile securitatea la incendiu a constructiilor si instalatiilor aferente sau managementul/analiza riscurilor de incendiu, care include minimum un modul despre metode de evaluare a riscului de incendiu;
3. memoriu privind activitatile reprezentative desfasurate;
4. o lucrare relevanta de identificare si evaluare a riscului de incendiu executata intr-o constructie existenta, elaborata de solicitant.

Autorizarea persoanelor juridice

Pentru a se putea autoriza, persoanele juridice trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele doua conditii:
a) sa fie legal constituite;
b) sa aiba prevazut in statut sau, dupa caz, in actul de infiintare, activitati in domeniul apararii impotriva incendiilor sau in managementul riscurilor;

Autorizarea persoanelor juridice se realizeaza pe baza evaluarii unui dosar tehnic care va cuprinde urmatoarele documente:

1) cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu;
2) documente in copie care sa ateste calitatea de persoana juridica a solicitantului, respectiv:
- denumirea, sediul social/sedii secundare;
- certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului, in copie legalizata;
- sa aiba prevazut in statut sau, dupa caz, in actul de infiintare activitati in domeniul securitatii la incendiu sau in managementul riscurilor;
3) memoriu privind activitatile reprezentative desfasurate;
4) documente din care sa rezulte autorizarea in domeniu a personalului/specialistilor angajati ai societatii;


Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 3 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016