Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Factori de risc specifici pentru postul de lucru de conducator auto

de Ioana Stoica 20 Ian. 2014 2661

Factori de risc specifici pentru postul de lucru de conducator auto
Factorii de risc reprezinta abateri de la normal ale celor patru elemente ce compun orice sistem de munca: lucrator, sarcina de munca, echipament de munca si mediu de munca, dar si cauze potentiale ale accidentelor de munca si ale bolilor profesionale.


Angajatorii care nu respecta obligatia legala de a evalua riscurile pentru securitatea  si sanatatea lucratorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca, vor raspunde contraventional si pot fi sanctionati cu amenda de la 3.500 de lei la 7.000 de lei.

Iata care sunt principalii factori de risc pentru conducatorii auto:

- nerespectarea mijloacelor de semnalizare rutiera (indicatoare, marcaje etc.);
- nerespectarea indicatiilor si dispozitiilor politistului rutier;
- angajarea in depasire a executantului fara a se asigura ca vehiculul care circula in fata sau in spatele sau nu a initiat o asemenea manevra;
- executantul nu se asigura ca din sens opus nu se apropie vreun vehicul si ca dispune de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, atunci  cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie;
- nerespectarea  regimul legal de viteza si neadaptarea acesteia in functie de conditiile de drum;
- executantul nu pastreaza o distanta suficienta fata de autoturismul care circula in fata sa;
- prin manevra de oprire executantul perturba circulatia pe drumul public respectiv;
- manevrarea autovehiculului in spatii lipsite de vizibilitate;
- continuarea drumului cu anvelopa dezumflata;

- executantul  nu circula cu viteza redusa pe timp de ceata, ploaie torentiala, ninsoare abundenta;
- deplasari cu pericol de cadere de la acelasi nivel prin dezechilibrare, alunecare, impiedicare;
- inainte de plecarea in cursa, executantul nu verifica starea tehnica a autovehiculului;
- executantul nu semnalizeaza la schimbarea directiei de mers;
- dupa trecerea autovehiculului  prin vaduri sau dupa spalarea lui (cand franele nu mai functioneaza normal), conducatorul auto nu verifica functionarea franelor;
- executantul nu se asigura la urcarea/coborarea din autovehicul;
- efort static;
- pozitii de lucru fortate sau vicioase;
- decizii dificile in timp scurt;
- constientizarea riscului de accidentare;
- coliziunea cu alt autovehicul;
- iesirea necontrolata in afara carosabilului;
- prinderea mainii in organele mobile ale autovehiculului, in situatia interventiei la motorul aflat in functiune;
- strivirea membrelor inferioare sau a altor parti ale corpului pe timpul remedierii unor defectiuni;
- blocarea franei;
- rasturnarea autovehiculului;
- rostogolirea autovehiculului;
- deplasare sub efectul propulsiei: deviere de la traseul normal;
- suprafata alunecoasa a soselei pe timp ploios si pe timp de iarna;
- suprafata alunecoasa a locului de incarcare/descarcare  a materialelor;
- contururi intepatoare, taioase;
- temperatura ridicata a pieselor motorului in functiune;
- supraincalzirea lichidului de racire;
- curenti de aer;
- zgomotul provocat de functionarea defectuoasa a motorului autovehiculului si de circulatia celorlalte vehicule participante la traficul rutier;
- nivel de iluminare scazut in timpul executarii curselor pe timp de noapte;
- efect de stralucire (farurile celorlalti participanti la trafic);

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "7 modele de Contracte si Formulare actualizate conform GDPR 2019"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016