Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Masuri organizatorice privind inventarierea patrimoniului

de Ioana Stoica 19 Feb. 2015 1596

Masuri organizatorice privind inventarierea patrimoniului
Inventarierea patrimoniului reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.


Ordonatorii de credite din institutiile publice trebuie sa ia o serie de masuri necesare realizarii conditiilor corespunzatoare de lucru in cazul inventarierii patrimoniului.

Iata ce obligatii au ordonatorii de credite in cazul inventarierii patrimoniului:

- participarea intregii comisii de inventariere la lucrarile de inventariere;
- asigurarea personalului necesar pentru manevrarea bunurilor inventariate, respectiv pentru sortare, asezare, cantarire, masurare, numarare;
- organizarea depozitarii bunurilor grupate pe sorto-tipodimensiuni, codificarea acestora si intocmirea etichetelor de raft;
- tinerea la zi a evidentei tehnico-operative la gestiuni si a celei contabile si efectuarea confruntarii datelor din aceste evidente;
- asigurarea participarii la identificarea bunurilor inventariate (calitate, sort, pret) si la evaluarea lor, conform reglementarilor contabile aplicabile, a unor specialisti din entitate sau din afara acesteia, la solicitarea presedintelui comisiei de inventariere. Aceste persoane au - obligatia de a semna listele de inventariere pentru atestarea datelor inscrise;
- dotarea comisiei de inventariere cu mijloace tehnice de calcul si de sigilare a spatiilor inventariate;
- asigurarea protectiei membrilor comisiei de inventariere in conformitate cu normele de protectie a muncii;
- dotarea gestiunilor cu aparate si instrumente corespunzatoare si in numar suficient pentru masurare, cantarire, cu cititoare de coduri de bare etc., cu mijloace de identificare (cataloage, mostre) si cu birotica necesara.

Prevederi legale referitoare la masurile organizatorice luate de catre ordonatorii de credite pentru crearea conditiilor corespunzatoare de lucru comisiei de inventariere sunt cuprinse in OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.


Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit