Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Comisia Europeana: masuri pentru o mai buna protejare a cetatenilor UE

de Mihaela Croitoru 14 Dec. 2017 198

Comisia Europeana: masuri pentru o mai buna protejare a cetatenilor UE
Cu ocazia prezentarii celui de al 12-lea raport privind Uniunea securitatii, Comisia Europeana a propus imbunatatirea sistemelor de informatii ale UE in ceea ce priveste gestionarea securitatii, a frontierelor si a migratiei si asigurarea conlucrarii lor intr-un mod mai inteligent si mai eficient. In contextul recentelor provocari in materie de securitate si de migratie, masurile vor consolida siguranta cetatenilor UE.


Prim-vicepresedintele Frans Timmermans a declarat: „Viteza conteaza atunci cand este vorba de protejarea cetatenilor nostri impotriva terorismului si de salvarea de vieti omenesti. In acest moment, sistemele de informatii ale UE in materie de securitate si de gestionare a frontierelor lucreaza separat, ceea ce incetineste activitatea de asigurare a respectarii legii. Ca urmare a propunerii noastre, acestea vor deveni pe deplin interoperabile, fapt care inseamna ca, oriunde in UE, autoritatile de asigurare a respectarii legii vor putea sa lucreze direct si imediat cu toate informatiile disponibile.”


Propunerea Comisiei introduce noi elemente pentru o utilizare mai inteligenta si mai bine directionata a informatiilor disponibile in sistemele existente si viitoare. Acest lucru va permite autoritatilor nationale:



  •     sa utilizeze in mod optim datele existente, prin intermediul unui portal european de cautare, ce reprezinta un „ghiseu unic” pentru politistii de frontiera sau agentii de politie;

  •     sa detecteze identitatile multiple si sa combata frauda de identitate, cu ajutorul unui serviciu comun de comparare a datelor biometrice, precum si a unui registru comun de date de identitate;

  •     sa efectueze verificari rapide si eficiente, in scopul unei confirmari mai rapide a identitatii, inclusiv pentru detectarea identitatilor multiple.


Comisia a propus de asemenea, o abordare in doua etape, ce respecta pe deplin protectia datelor, astfel incat agentii de asigurare a respectarii legii, responsabili cu prevenirea, investigarea, detectarea sau urmarirea penala a infractiunilor grave sau a actelor de terorism, sa poata accesa informatiile de care au nevoie cu privire la resortisantii tarilor terte in sistemele care nu au drept obiect asigurarea respectarii legii.


Cel de al 12-lea raport privind Uniunea securitatii trece in revista masurile luate cu scopul de a-i impiedica pe teroristi sa aiba mijloacele necesare pentru a actiona, de a intari adaptabilitatea cibernetica, de a combate radicalizarea cibernetica online si offline si de a consolida dimensiunea de securitate externa.



Discursul presedintelui Juncker privind starea Uniunii, din septembrie 2016, a evidentiat importanta depasirii deficientelor actuale in domeniul gestionarii datelor, precum si a imbunatatirii interoperabilitatii sistemelor de informatii existente. Atacurile teroriste au adus si mai mult in atentie acest aspect si au scos in evidenta necesitatea urgenta ca sistemele de informatii sa fie interoperabile si sa se elimine unghiurile moarte actuale, avand in vedere faptul ca persoane suspectate de terorism pot fi inregistrate, sub diferite nume de imprumut, in baze de date diferite care nu sunt interconectate.



Sursa: europa.eu


 

Autor: Mihaela Croitoru



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016