Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Guvernul anunta descentralizarea: atributii noi pentru Consiliile judetene

de Ana Tudor 18 Mar. 2015 1742

Guvernul anunta descentralizarea: atributii noi pentru Consiliile judetene
Consiliile judetene vpr primi mai multe atributii noi din acest an, dupa ce Guvernul initiaza din nou descentralizarea, blocata initial de Curtea Constitutionala.


Guvernul a mai initiat si in 2013 procesul de descentralizare printr-un proiect de lege care a fost declarat neconstitutional de judecatorii Curtii Constitutionale.

Odata reluata descentralizarea, Consiliile judetene vor prelua atributiile exercitate in prezent de la centru pentru o lista extinsa de structuri din sanatate, educatie, cultura, turism, mediu si agricultura.

De asemenea, Consiliilor judetene le va reveni si atributia de a emite avizul de mediu, preluand si personalul cu atributii in domeniu. Totusi, inspectia si controlul mediul vor ramane la nivelul administratiei centrale.

O alta sarcina care va reveni Consiliilor judetene se refera la competentele privind implementarea politicilor nationale si reglementarile in domeniul mediului, exercitate de agentiile pentru protectia mediului si a municipiului Bucuresti, aflate in prezent in subordinea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, precum si competentele de realizare a lucrarilor de intretinere si ecologizare a plajelor turistice de catre autoritatile locale pe a caror raza administrativ-teritoriala se afla.

Si competentele Ministerului Agriculturii de implementare a politicilor nationale si reglementarile in domeniul agriculturii pentru Directiile de agricultura, Oficiile de studii pedologice si agrochimice, Casele agronomului, filialele regionale aflate in subordinea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura urmeaza sa fie transferate catre judete.

Reprezentantii Guvernului urmeaza sa initieze descentralizarea in perioada imediata, potrivit unor surse oficiale.

Descentralizarea a fost adusa in discutie si de presedintele Klaus Iohannis la inceputul anului, cand le-a trimis un mesaj primarilor de comune, in care sublinia ca dezbaterea pe aceasta tema, dar si despre regionalizare, trebuie reluata pornind de la principii si nu de la calcule politice/electorale.


Guvernul explica transferarea atributiilor catre judete prin faptul ca acestea reprezinta nivelul administrativ optim pentru exercitarea competentei, deoarece majoritatea structurilor deconcentrate ale ministerelor care gestioneaza domeniile incluse in procesul de descentralizare exercita in prezent atributii la nivel judetean, avand o arie a beneficiarilor care excede teritoriul unei comune, respectiv al unui oras sau municipiu.

In plus, reprezentantii Guvernului asigura ca descentralizarea nu va afectata sistemul administrativ existent, prin incarcarea excesiva a autoritatilor administratiei publice locale (comuna, oras, municipiu) cu probleme care exced capacitatii administrative a acestora. In plus, la nivelul comunelor si oraselor mici nu exista personal specializat pentru exercitarea unor noi competente descentralizate, in special pentru mediu, sanatate, cultura, agricultura, iar personalul actual al structurilor deconcentrate este insuficient pentru a acoperi necesarul de personal in ipoteza descentralizarii structurilor la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale din cadrul judetului.

"In aplicarea principiului economiilor de scara, transferul competentelor catre palierul de baza (municipal/orasenesc/comunal) ar antrena costuri de functionare mult mai ridicate decat in situatia in care ar fi competentele ar fi transferate palierului judetean, generate de multiplicarea numarului de structuri responsabile de prestarea unui serviciu de la 42, aferent actualelor structuri deconcentrate, la 3.186, aferent unitatilor administrativ-teritoriale din Romania/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, corelativ cu necesitatea asigurarii unui minim de personal necesar pentru fiecare structura, sedii, dotari materiale", se mai afirma in proiect.

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit