Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Modificari in legislatia gestionarii deseurilor

de InfoInstitutii.ro 06 Oct. 2016 220

Modificari in legislatia gestionarii deseurilor
Legislatia gestionarii deseurilor a fost modificata dupa ce au intrat in vigoare OUG nr. 38 si OUG nr. 39 si angajatorii din institutiile publice au noi obligatii si responsabilitati.


Atentie! Institutiile publice care nu respecta legislatia gestionarii deseurilor risca amenzi de pana la 4.000 de lei!


 Ministerul Mediului urmeaza sa creeze un cadru legal pentru garantia-returnarea ambalajelor, in vederea reciclarii.


Cea de-a doua ordonanta de urgenta modifica si completeaza ordonanta de urgenta nr. 196/2005 privind Fondul pentru Mediu. Prin aprobarea acesteia, Administratia Fondului de Mediu dobandeste capacitatea de control. Astfel, se dubleaza sansele sa fiti controlati si, prin urmare, sanctionati.


Concret, iata cateva obligatii importante pentru dvs.:


- sunteti obligat sa numiti un responsabil cu managementul deseurilor, instruit in acest sens (in caz contrar, amenda 15.000-30.000 de lei);
- sunteti obligat sa clasificati deseurile pe care le produceti, indiferent de cantitatea lor, conform categoriilor legale din nomenclatorul de deseuri (amenda 15.000-30.000 de lei);
- sunteti obligat sa valorificati deseurile si, pentru a asigura un grad inalt de valorificare, sa colectati separat deseurile din hartie, metal, plastic si sticla (amenda 20.000-40.000 de lei);
- sunteti obligat sa predati separat deseurile din baterii si acumulatori, in vederea reciclarii (amenda 5.000-7.500 de lei);


- sunteti obligat sa colectati separat, sa stocati si sa predati in vederea reciclarii uleiurile uzate (amenda 7.500-10.000 de lei);
- sunteti obligat sa aveti contract cu un colector autorizat pentru fiecare dintre categoriile de deseuri pe care le generati;
- sunteti obligat sa mentineti evidenta lunara a deseurilor (chiar daca e pe zero!) si sa depuneti un raport anual centralizator la Agentia de Protectia Mediului de care apartineti;
- daca desfasurati activitati de tratare a deseurilor, sunteti obligat sa pastrati evidenta gestiunii deseurilor cel putin 3 ani (amenda 15.000-30.000 de lei);


In Consilier Managementul Deseurilor gasiti informatii complete despre:



                      


 


 

Autor: InfoInstitutii.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.75 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit