Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Programul de convergenta 2018-2021: aderarea la zona euro si incadrarea in marja de deficit de 3% din PIB

de Mihaela Croitoru 14 Mai. 2018 29

Programul de convergenta 2018-2021: aderarea la zona euro si incadrarea in marja de deficit de 3% din PIB
Guvernul a aprobat recent prin Memorandum, Programul de convergenta 2018-2021, care continua angajamentul de aderare la zona euro, precum si politicile de sustinere directa a cresterii economice, cu incadrarea in marja permisa de Pactul de Stabilitate si Crestere, respectiv, un deficit bugetar ESA de 3% din PIB.


Stabilirea unei date concrete pentru aderarea la zona euro presupune insa realizarea unor analize aprofundate, in special in ceea ce priveste convergenta reala, structurala si institutionala, urmand a fi luata in considerare si sustenabilitatea indeplinirii criteriilor de convergenta nominala. Documentul evidentiaza in acest sens faptul ca pregatirea calendarului de intrare a Romaniei in Mecanismul unic de supraveghere si de adoptare a monedei euro, precum si actiunile necesare pregatirii economiei si a societatii intra in atributiile Comisiei Nationale de fundamentare a Planului national de adoptare a monedei euro, care si-a inceput activitatea in luna aprilie, astfel incat Planul national si calendarul de adoptare a monedei euro sa fie elaborate pana la sfarsitul acestui an.


Programul de convergenta tine cont de prevederile Strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2018-2020 si de prognoza cadrului macroeconomic pe termen mediu 2017-2021. Pe termen mediu, documentul prognozeaza ca economia Romaniei va continua sa performeze, luand in considerare impactul pozitiv al masurilor prevazute in Programul de guvernare asupra mediului de afaceri si asupra puterii de cumparare, progresele economico-sociale inregistrate in 2017 si in primele luni ale lui 2018, dar si contextul european si global favorabil.


Angajamentul de aderare la euro va reprezenta si in perioada 2018-2021 o ancora importanta in privinta implementarii unor politici bugetare, structurale si institutionale eficiente si coerente, pentru asigurarea unei convergente reale (venit/locuitor) de durata, cresterea competitivitatii economiei romanesti, diminuarea disparitatilor regionale si a deficientelor structurale ale pietei muncii.


Astfel, din punct de vedere al convergente ireale, evaluata prin decalajele fata de media europeana (UE-28) a produsului intern brut (PIB) pe locuitor (exprimat prin puterea de cumparare standard PCS), documentul aprobat de Guvern indica perspectiva ca la orizontul anului 2020 Romania sa atinga 70% din media europeana, fata de numai 57,1% in anul 2015 si 58% in anul 2016. Pentru anul 2017, se estimeaza ca PIB/locuitor la PCS depaseste pragul de 60%.


Programul de convergenta detaliaza cadrul general si obiectivele politicii economice pentru perioada 2018-2021, prezentand masurile implementate deja, dar si masuri pe care Guvernul le are in vedere in materie de politica fiscala, accentul fiind pus pe predictibilitate si imbunatatirea ratei de colectare a taxelor si impozitelor. Alte masuri vizeaza cresterea ratei de ocupare a fortei de munca, invatamantul, infrastructura rutiera si feroviara, cresterea absorbtiei de fonduri europene si reforma structurala in sectorul companiilor de stat. In acest context, documentul mentioneaza intentia Guvernului de a definitiva noul cadru legislativ privind parteneriatul public-privat.



Sursa: Guvernul Romaniei


 


 

Autor: Mihaela Croitoru



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Regulament privind protectia datelor personale in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit